پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بنا بر نتایج تحقیقی جدید، افزایش فقر در انگلیس چاره‌ای جز انتخاب مشاغل کم درآمد برای شمار بی‌سابقه‌ای از زنان نگذاشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، تحقیق مجمع اتحادیه اصناف حاکی از آن است که بسیاری از کارگران زن نظافتچی، پرستار کودک و آرایشگر بوده و حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند. براساس این تحقیق، فرصت‌های شغلی پردرآمدتربرای زنان بسیار اندک هستند.

zankaryabi

مراجعه یک زن به یکی از مراکز کاریابی در انگلیس

zankaryabi1

این تحقیق همچنین نشان داد بسیاری از زنان شاغل، بازنشسته‌هایی هستند که برای امرار معاش باید کار کنند.

شمار زنانی که بعد از سن بازنشستگی کار می‌کنند از سال 2007 تقریبا دو برابر شده است. حدود 445 هزار زن 65 ساله و مسن تر در حال حاضر شاغل هستند.

بنا بر این گزارش، میلیون‌ها زن بعد از بحران مالی سال 2007 به کار مشغول شدند. در حال حاضر بیش از 14 میلیون زن به طور میانگین درآمد ناچیز 20 پوند در هفته دارند.

این در حالی است متوسط درآمد زنان شش درصد کاهش یافته و درآمد آنان نسبت به سال 2008 هفته‌ای بیش از 20 پوند کمتر شده است. حقوق زنانی هم که به صورت پاره وقت شاغل هستند نسبت به همکاران مرد خود به ازای هر ساعت کار 38 درصد کمتر است.

بنا بر اعلام سازمان بین المللی کار، شکاف پرداخت حقوق با توجه به جنسیت به کمترین مقدار خود در تاریخ رسیده است اما در آمد مردان هنوز 19.1 درصد از زنان بیشتر است.

zankaryabi2

ویلیام اسپرینگ گفت: «فکر می‌کنم نگرش مبنا این است که خصایص انگلیس، امریکا، تمامی آنگلو ساکسون‌ها یا کشورهای سفید پوست مبتنی بر مرد محوری در مشاغل است.»

این تحقیق همچنین حاکی از افزایش خود اشتغالی است که نیمی از سهم اشتغال زنان را از سال 2008 به خود اختصاص داده و تعداد زنان خود اشتغال را از یک میلیون و 50 هزار نفر در آن سال به یک میلیون 450 هزار نفر تا پایان سال 2014 رساند.