به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، علی ربیعی در آئین آغاز احداث پالایشگاه میعانات گازی شرق کشور، بنزین یورو ۴ در شهرستان شیروان بیان کرد: موج عظیمی از اشتغال با ایجاد این پالایشگاه در این منطقه ایجاد می‌شود و امیدواریم بخشی از اشتغال جوانان این منطقه با راه‌اندازی این مجموعه حل شود.

وی با بیان اینکه اشتغال بزرگ با بنگاه‌های کوچک امکان‌پذیر است، افزود: در شهرها و روستاهای مناطق باید بنگاه‌های کوچک ایجاد شود. ربیعی با ذکر اینکه با کمک چند روستا یک خوشه صنعتی باید در منطقه ایجاد شود، گفت: آموزش روستاییان نیز از طریق فنی و حرفه‌ای دنبال شود. وی با اشاره به اینکه راه توسعه از دل محله‌گرایی و منطقه‌گرایی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: باید کانون‌های توسعه در دل شهرها به وجود آید.

وی ادامه داد: باید در سطح شهر و استان کانون توسعه ایجاد شود و سرمایه‌گذاران مورد نظر برای سرمایه‌گذاری دعوت شوند. ربیعی با بیان اینکه متاسفانه بیماری که در فرهنگ توسعه ایران وجود دارد این است که همه منتظر قهرمان هستند و این در حالی است که قهرمانی وجود ندارد، گفت: باید به توانایی‌ها و سرمایه‌های موجود اعتقاد داشته باشیم و کارهای کوچک را در روستاها احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید قادر باشیم با افزایش روح اعتماد و شناخت توانایی خویش راه توسعه را بجوییم و در کنار آن دولت نیز به این مناطق کمک می‌کند. وی با تاکید بر ایجاد کانون‌های تحرک در شهرها، گفت: باید با تلاش و با استفاده از تحرک اجتماعی و اقتصادی و ابزار موجود راه توسعه را بپیماییم. ربیعی با بیان اینکه واقعا کار کردن در شرایط موجود نیز سخت است، خاطرنشان کرد: با توجه به بی‌تدبیری‌هایی که صورت گرفته و وجود تحریم‌ها‌ی فراوان وضعیت سخت بود.

وی با اشاره به اینکه با تزریق ۸۰۰ میلیارد دلار پول به جامعه نه شغل و نه عدالت ایجاد شد، گفت: ما وارث منفی ۵۶ درصد رکود تلمبار هستیم. ربیعی با ذکر اینکه این دولت می‌خواهد آرزوهای امام راحل را محقق کند، افزود: ما در تلاش هستیم فقر را از بین برده و شادی را در زندگی مردم گسترش دهیم.

وی با اشاره به طرح سلامت و اجرای آن از سوی دولت خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰۰ هزار بیمه شده و ۴۰۰ هزار شغل رسمی در کشور وجود دارد که در کنار آن شغل‌های غیررسمی نیز ایجاد شده است.