به گزارش پارس به نقل از مهر، علی عسگری امروز در نشستی خبری در مورد پرداخت مالیات ورزشکاران و فوتبالیست‌ها، گفت: یکی از دغدغه های سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت مالیات ورزشکاران است که متاسفانه در سنوات قبل مطرح بوده و از سال 72 تاکنون برخی ورزشکاران ایرانی و خارجی، مربیان و کادر فنی بدهی های مالیاتی دارند که برخی از ورزشکاران خارجی از کشور رفته اند و مالیاتی را پرداخت نکرده اند.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه این سازمان در حال مکاتبه با کشورهای متبوع این ورزشکاران خارجی است که از ایران رفته اند، گفت: این در حالی است که بیشتر باشگاه‌ها مالیات ورزشکاران را تقبل کرده اند و این ورزشکاران به زعم خود دارای بدهی مالیاتی نیستند.
 
وی افزود: به جای اینکه ورزشکاران و مربیان مودی مالیاتی باشند در قراردادها، باشگاه‌ها بدهی را تقبل کرده‌اند ولی این باشگاه‌ها بدهی مالیاتی را نپرداخته اند. سازمان امور مالیاتی از سال گذشته به صورت جدی به این قضیه ورود کرد و مالیات تمام ورزشکاران، مربیان، کادر فنی و باشگاهها را شناسایی و به فدراسیون فوتبال اعلام کرد و از آنها درخواست نمود که بدهی مالیاتی خود را بپردازند که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر پرداخت نشده است.
 
عسگری با اعلام اینکه 90 درصد بدهی های ورزشکاران مربوط به فوتبالیست‌هاست، افزود: دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس بزرگترین بدهکاران مالیاتی هستند که 50 درصد بدهی‌های مالیاتی متعلق به آنهاست و 65 درصد بدهی ورزشکاران مربوط به ورزشکاران این دو باشگاه است.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رقم بدهی مالیاتی باشگاه‌ها و مربیان را بیش از 120 میلیارد تومان اعلام و در مورد بدهی مالیاتی کی‌روش گفت: کی‌روش به عنوان مربی فعالیت شغلی دارد و باید مالیات بپردازد و امید است فدراسیون مربوطه قبل از اینکه با این مربی خداحافظی کند، بدهی وی را پرداخت و تکلیف مالیاتی وی را روشن کند، این در حالی است که گفته شده قرارداد وی چهارساله بوده و سالی 10 میلیارد تومان درآمد داشته است، بنابراین درآمد وی در این چهار سال 40 میلیارد تومان خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سئوال که با توجه به مسائل مطرح شده مربوط به معاون اول رئیس جمهور سابق، آیا وی بدهی مالیاتی داشته یا خیر؟ گفت: مالیات وی، مالیات حقوق بوده که طلب کرده‌ایم و وی بدهی دیگری به نظام مالیاتی ندارد.