به گزارش مهر، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نسبت موضوع انتشار اسامی متخلفان روغن پالم، واکنش نشان داد و گفت: اگر نظر دادستان، انتشار اسامی شرکت های لبنی متخلف باشد، ما مشکلی برای اعلام آنها نداریم.


دکتر رسول دیناروند اظهارداشت: ما همواره تخلفات در حوزه غذا و دارو را اطلاع رسانی کرده و می کنیم. وی افزود: فرآورده هایی که قاچاق یا تقلبی هستند که باید از سطح بازار جمع شوند، همه این موارد را اطلاع رسانی می کنیم.

دیناروند به موضوع روغن پالم اشاره کرد و گفت: در مورد پالم قضیه مقداری متفاوت است. پالم از دید ما تخلفی بود که وزارت بهداشت با آن برخورد کرد اما فکر کردیم در آن شرایط اطلاع رسانی موضوع پالم ممکن است فراتر از آن جرمی که اتفاق افتاده ، زیان ایجاد کند.

وی ادامه داد: در واقع، تصور کردیم دستگاه های مسئول باید اطلاع پیدا کنند. بنابراین، به تمام دستگاه هایی که مسئولیت داشتند فهرست متخلفین را اعلام کردیم. هم دستگاه قضایی هم مجلس و هم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور، لیست متخلفین را در اختیار دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: اطلاع رسانی در مورد پالم را اگر دستگاه های مربوطه به صلاح می دانند، انجام می دهیم. اگر چنین نظری را دادستان دارد حتماً انجام می شود و مشکل برای اعلام وجود ندارد در اسرع وقت اعلام می کنیم اگر به صورت مکتوب و رسمی نظر دادستان را دریافت نماییم حتما اعلام می کنیم و نگران اعلام اسامی متخلفین نیستیم.

وی افزود: تعداد متخلفین بسیار کمتر از کل صنعت هستند. صدها شرکت در صنایع غذایی و لبنی کشور فعال هستند و صدها فرآورده تولید می کنند. تعداد فرآورده هایی که مشمول این تخلف بوده اند تعدادشان کم است و شرکت ها هم واقعا کمتر از اکثریت شرکت ها و محصولات مشمول تخلف نبودند و پس از شناسایی تخلف، بسیاری جلوی محصول خود را گرفته اند و اگر محصولی تولید شده با اجازه معاونت غذا و دارو بوده و نظارت ها هم تشدید شده است.