به گزارش پارس به نقل از مهر، حميد حبيبي ضمن اعلام خبر فوق، اظهارداشت: با تصويب دستورالعمل جديد از اين پس تنها به هواپيماهاي با سن زير ۱۵ سال اجازه اجاره يا خريد داده مي‌شود. در دستورالعمل قبلي داراي تبصره هايي براي ورود هواپيما بود كه هواپيماهاي با عمر بيش از ۳۰سال وارد كشور مي‌شدند.

حبيبي خاطرنشان كرد: هر چند كه محدوديت هايي روي سن هواپيما ايجاد شده اما براساس آئين نامه جديد مراحل اداري كاهش و مراحل ورود و پذيرش هواپيما تسهيل شده است.

معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: در گذشته ورود۵۰ درصد هواپيماها به كشور با دريافت معافيت از رئيس سازمان هواپيمايي كشوري صورت مي گرفت كه احتمال اعمال برخي سلايق شخصي در روند ورود وجود داشت اما با تصويب دستورالعمل جديد هم اكنون مشخصات ورود هواپيما شفاف شده است.

وي ابراز داشت: همچنين امكان بازرسي هواپيماها در داخل وجود دارد و چنانچه شركتي متقاضي ورود هواپيما به كشور باشد مي تواند بازرسي را در داخل انجام دهد.

حبيبي افزود: هر چند براساس دستورالعمل جديد ورود هواپيما كه هم اكنون به تصويب شوراي عالي هواپيمايي رسيده است باعث مي شود حجم سرمايه گذاري براي ايرلاين افزايش يابد اما در راستاي ارتقا كيفيت و كاهش سن ناوگان هوايي كشور، به طور حتم رضايتمندي مردم را به دنبال خواهد داشت.