به گزارش پارس، سرهنگ محمد مهدی کاکوان رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات خبر دستگیری دو کارمند متخلف گفت: در پی ارجاع یک پرونده شکایت از سوی نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی شهر تهران مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب سیستم یکی از عوارضی‌های حومه تهران بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی این پلیس قرار گرفت. 
 
 رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار داشت: با بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته از "آی پی" های ورودی به سرور بانک مربوطه مشخص شد کلاهبردار از طریق ضعف امنیتی بانک ( انتقال کلیه مبالغ موجودی tag بانک مربوطه و شارژ جعلی متهم ) جهت کلاهبرداری اقدام کرده است. 
 
وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب متهم با استفاده از سیستم های گیت پرداخت عوارضی بانک و با توجه به دسترسی به سامانه های موجود پرداخت عوارضی، tag های افراد که به هر دلیل قابل استفاده نبودند را به نام خود فعال می کرد، سپس با ایجاد نام کاربری جعلی ، مبالغ tag بانک مذکور را به برچسب های غیر فعال انتقال می داد و سپس برچسب الکترونیک مشتری را از این برچسب های غیر فعال شارژ و مبالغ دریافتی را به حساب خود انتقال می داد. 
 
سرهنگ کاکوان تصریح کرد: سرانجام با بررسی های فنی و پشتیبانی اطلاعاتی و رد زنی صورت پذیرفته کارشناسان این پلیس متهمان به نام کامبیز و کامران شناسایی و دستگیر شدند. 
 
این مقام مسئول انتظامی با بیان اینکه در بازجویی های پلیسی متهمان ضمن اعتراف به جرائم  خود و سرقت 4 میلیارد ریال از سال 91 تا کنون، اظهار داشت: متهمان با پول های نامشروع برای خود خانه و خودرو خریداری کرده بودند، لذا هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.