به گزارش پارس به نقل از تهران پرس،خودرو روزهای آرامی را سپری می‌کند. نه از شایعه‌ها خبری هست و نه از تصمیمات هیجانی مسئولان خــودرویی و صنعت کشور.تنها در این هفته خبر از توقف تولید خودروی وانت پیکان از ابتدای سال 94 و همچنین کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت خودروی تندر90 شنیده شد.
 
بازار خودروی ایران این روزها به یک آرامش منطقی نزدیک می‌شود و می‌رود تا به نمودارهای منطقی پهلو بزند زیرا با توجه به مذاکرات بین‌المللی و توافق‌های حاصل‌شده، هیچ تحریمی حداقل تا ۷ ماه کشور را تهدید نمی‌کند و می‌توان امید داشت بازار پس از مدت‌ها کش‌وقوس به مسیر اصلی و روند مناسبش باز شود.البته مذاکرات هسته ای تاثیر چندانی روی قیمت خودروهای داخلی و همچنین خودروهای وارداتی نداشته است.این که عده ای معتقد بودند مذاکرات بر بازار خودرو تاثیرگذار خواهد بود،تا به الان پیش بینی درستی نداشته اند.
 
در همین حال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو،اظهار داشت: تورم، تغیر کیفیت و شرایط خودرو از یورو 2 به یورو 4، اجبار به نصب دو ایربگ و افزایش ارزش افزوده از سوی مجلس و دولت و افزایش 25 درصدی بیمه شخص ثالث در افزایش قیمت خودرو موثر بود اما خودروسازان ما با افزایش تولید سعی در کاهش قیمت تمام شده دارند.
 
این اظهارنظر اخیر وزیر صنعت این گونه نشان می دهد که وزارتخانه مطبوع ایشان هیچ قصدی برای کاهش قیمت خودرو و افزایش کیفیت آن ندارد.افزایش قیمت خودرو بدون رعایت استانداردهای بین الملل و همچنین عدم داشتن کیفیت لازم در دو سال اخیر منجر به نارضایتی مردم از صنعت خودروسازی داخلی شده است.
 
از طرفی ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از تدوین سیاست های جدید برای ورود خودروهای وارداتی از سوی وزارت صنعت و معدن می گوید. مدیریت واردات خودرو به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که به تولید داخل صدمه وارد نکند و هر خودروی خارجی نتواند وارد کشور شود بلکه واردات خودروهایی مجاز باشد که خدمات پس از فروش داشته، از کیفیت لازم بهره مند باشد، حجم موتور آن مطابق با دستورالعمل‌های دولت بوده و در نهایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را نیز رعایت کند.
 
به نظر می رسد با ورود خودروهای با کیفیت خارجی به ایران،مصرف کنندگان دیگر تمایلی برای خرید خودروهای بی کیفیت داخلی نداشته باشند.از طرفی واردات بی رویه خودروهای خارجی دارای مزایا و معیایبی است که بایستی وزارت صنعت به آن توجه داشته باشد.