پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رييس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تغییرات قیمت در سکه و طلا مقطعی است و ادامه‌ دار نخواهد بود لذا پیش‌بینی می‌کنم قیمت‌ها مجدداً کاهش پیدا کند.

محمد کشتی آرای ريیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: افزایش قیمت سکه و طلا بزودی متوقف می‌شود و بازار شرایط عادی خود را به دست می‌آورد. 

وي افزود: قیمت طلا باید از بازار جهانی تبعیت کند اگر خارج از این فضا باشد بسرعت به شرایط اصلی خود باز می‌گردد.

وي در مورد تاثير قيمت نفت بر قيمت طلا گفت: بازار طلا از قیمت نفت تأثیر نمی‌گیرد. زمانی که قیمت نفت هم بالا رفت بازار طلا ثبات داشت لذا کاهش آن هم نمی‌تواند رشد قیمت طلا را سبب شود. اما نوسان قیمت ارز با سرعت بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد.

رييس اتحادیه طلا و جواهر در مورد سفته بازي در بازار سكه و طلا گفت: تجربه نشان داد که سفته بازی در بازار طلا جایگاهی نخواهد داشت و سودآور نیست.

کشتی آرای افزود: زمانی که قیمت ها به یکباره با رشد قیمت روبه‌رو می شود، مردم نباید برای خرید اقدام کنند چرا که این امر منجر به افزایش مجدد قیمت ها خواهد شد. 

وي اضافه كرد: تا آرام شدن بازار و ثبات قیمت ها مردم باید صبر کنند. طی  روزهای آینده وبا پیش بینی اینکه قیمت جهانی طلا تغییری نخواهد داشت در بازار داخلی  هم شاهد رشد قیمت نخواهیم بود.

رييس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان ساخت: با فروکش کردن تب خرید از سوی مردم به طور قطع قیمت‌ها ثابت خواهد شد.

کشتی آرای در تحليل افزايش قيمت طلا گفت: قیمت طلا در یک هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است اما رشد قیمتی که در بازار رخ داده به دو دلیل افزایش تقاضا و رشد نرخ ارز بوده است. قیمت طلا در حالی در بازار داخلی افزایش یافته که نرخ بازار جهانی در هر اونس 16 دلار کاهش را تجربه کرده است، لذا بازار داخلی از شرایط بین‌المللی تبعیت نکرده است. از آنجا که طی ماه‌های اخیر قیمت طلا در بازار کاهش یافته بود و ايام عزاداري نیز در افت قیمت اثر‌گذار بود اكنون مردم برای خرید طلا انگیزه پیدا کردند. همچنین رشد قیمت ارز عامل دیگری شد تا میزان درخواست مردم برای خرید طلا و سکه بیشتر شود.