عضو انجمن صنایع ملی چرم ایران با بیان اینکه بیش از 60 درصد چرم فرآوری نشده صادر می شود، گفت: در حالی که صنعت چرم ایران بسیار قوی و زبان‌زد عام و خاص است، به دلیل نداشتن سیستم فرآوری، ترکیه،‌ ایتالیا، اسپانیا، پاکستان و هند چرم ایرانی را پس از فرآوری به ایران یا دیگر کشورها می‌فروشند.

به گزارش پارس ، جلیل دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از مسائل مهم در صنعت چرم ایران را صادرات پوست چرم فرآوری نشده عنوان و اظهار کرد: این امر باعث شده سایر کشورها از این فرصت استفاده کنند و چرم ایران را با نام و نشان خود بفروشند.

وی با اشاره به ارزآوری بالای پوشاک برای کشور گفت: بی توجهی به این صنعت نیز باعث شده بسیاری از کارخانه‌های چرم‌سازی تعطیل شوند.

دهقانی تعداد کارخانه‌های چرم‌سازی را 355 کارخانه عنوان و اظهار کرد: ظرفیت اسمی چرم سنگین 100 میلیون فوت مربع و چرم سبک 146 میلیون فوت مربع است.

عضو انجمن صنایع ملی چرم ایران میزان تولید چرم در سال گذشته را 51 میلیون دلار در چرم سنگین و 22 میلیون دلار در چرم سبک عنوان کرد و گفت: میزان صادرات این محصول حدود 150 میلیون دلار بوده است که 88 میلیون دلار آن مواد اولیه فرآوری نشده بوده و مورد قبول نیست.