به گزارش پارس به نقل از ایکوپرس، علی علمی معاون صادرات و امور بین الملل گروه ایران خودرو، اظهارداشت: شورای عالی صادرات خودرو با هدف تسهیل در اجرای سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه صادرات شکل گرفت.

وی، عراق، ونزوئلا و آذربایجان را بازارهای سنتی ایران خودرو ذکر کرد و افزود: بازار روسیه در شرف گشایش مجدد به روی محصولات ایران‌خودرو بوده و تولید در سایت سوریه از سال 2015 آغاز می شود.

علمی از برنامه ایران خودرو برای کسب سهم مناسب از بازار کشورهای مشترک‌المنافع خبر داد و گفت: طرح فعال سازی مجدد سایت سنگال نیز به هیات مدیره داده شده و سایت ونزوئلا نیز دوباره فعال می شود.

وی، آمار صادرات ایران خودرو از اول امسال تا اواخر مهر را 1400 دستگاه عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 600 دستگاه صادرات داشتیم.

علمی افزود: صادرات 200 دستگاه به آذربایجان و 100 دستگاه به عراق در حال پی‌گیری و 308 دستگاه در حال حرکت به سوی ونزوئلا است.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، دلایل کاهش صادرات این شرکت در نیمه نخست سال جاری را محدودیت های بین المللی عنوان کرد.

وی از افزایش صادرات ایران خودرو در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: سورن بیشترین سهم را در سبد صادراتی محصولات ایران خودرو اختصاص داده است و رانا و سمند اس‌ایی در رتبه های بعدی قرار دارند.