به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در چهاردهمین همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق در محل پژوهشگاه نیرو، اظهار داشت: برای تبدیل وضعیت موجود صنعت آب و برق و فاضلاب به وضعیت مطلوب می‌توان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بودجه ۹۳، ۹۴ و قانون برنامه ششم استفاده کرد .

وی افزود: کمتر از پنج ماه به پایان سال ۹۳ باقی‌ مانده است که طی این مدت می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بودجه سال‌جاری ازطریق تخصیص بهینه منابع به سمت جایگاه مطلوب حرکت کرد.
وی افزود: مدیریت بهینه تخصیص این امکان را می‌دهد که بتوان با وجود منابع محدود به برخی بخش‌ها به‌صورت هدفمند کمک کرد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی وزیر نیرو می‌توان به برخی از طرح‌های اولویت‌دار که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، تخصیص ۱۰۰ درصدی پرداخت کرد، گفت: با وجود محدودیت منابع، می‌توان به برخی از طرح‌ها تخصیص کامل داد تا وضعیت موجود به یک وضعیت مطلوب تبدیل شود.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، گفت: متخصص‌ترین افراد در بخش آب و فاضلاب و برق در وزارت نیرو حضور دارند که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده شود.

وی درباره اصلاح اقتصاد آب و برق، گفت: ما از مشکلات صنعت آب و برق آگاه هستیم و وزیر نیرو با استدلال‌های قوی این مشکلات را بیان می‌کند اما در موضوع اقنصاد آب و برق باید به مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه داشت.