به گزارش پارس به نقل از مهر: علی ربیعی در جلسه امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: رئیس جمهور در طول هفته دو نیمروز را به صورت اختصاصی برای مسئله اشتغال وقت می گذارد و ایجاد تحول در آموزش‌های فنی و حرفه ای را مطرح و خواستار اجرای آن شده است.


وی با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهم نامه می خواهیم بخشی از این فرآیند را آغاز کنیم، گفت: بیش از 35 درصد بازار کار ایران متاثر از سیاست‌ها و برنامه ریزی های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

ربیعی با بیان اینکه در این تفاهم نامه ارتقای مهارت در بخش صنعت و معدن و افزایش مهارت آموزی کارآموزان از طریق فنی و حرفه ای در دستورکار قراردارد، افزود: سازمان فنی و حرفه ای موظف شده است براساس برنامه اشتغال و سیمای اشتغال استان‌ها، آموزش‌های خود را متناسب سازی کند.

وی با بیان اینکه این سازمان در مراکز بین المللی به عنوان سازمانی پیشرو تلقی می شود، گفت: هم اینک این سازمان برای کشورهایی نظیر عراق و افغانستان درحال آموزش مربی است و اخیرا با کشور عمان نیز تفاهم نامه ای در این زمینه امضا کردیم.

ربیعی افزود: قرار است برای کشورهای تانزانیا، زنگبار و برونئی نیز آموزش مربیان فنی و حرفه ای را انجام دهیم، ضمن اینکه قسمت اصلی این تفاهم نامه ارتقای سطح کارآموزی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برای افزایش بهداشت و ایمنی معادن نیز پیش بینی های لازم در این تفاهم نامه انجام شده است، افزود: در 6 ماه آینده وضع ایمنی در کارخانه ها و معادن کشور شاهد تحول خواهد بود.

ربیعی با تاکید بر اینکه براساس این تفاهم نامه قرار است مشاغل صنایع کوچک پایدار شود، اظهارداشت: این تفاهم نامه در پی ایجاد تحول در صنایع کوچک و خوشه های صنعتی است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همچنین به افرادی که مشاغل غیررسمی دارند کمک می کند تا ساماندهی شوند، افزود: این افراد قرار است آموزش های فنی حرفه ای ببینند و به مشاغل رسمی که دارای بیمه هستند بپیوندند.

ربیعی با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش بحث اشتغال تخصصی در حوزه های هایتک نظیر نانو را دنبال می کند، گفت: با امضای این تفاهم نامه قرار است بهره وری نیروی کار به صورت محسوسی افزایش یابد.