به گزارش پارس به نقل از فارس ، در پایان معاملات اولین روز این هفته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با افزایش 29 واحدی به 71670 واحد رسید که نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری خوارزمی، پتروشیمی خارک، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

بر اساس این گزارش، مجموعه ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 180 میلیارد تومان رسید به طوری که در بورس اوراق بهادار تهران بیش از یک میلیارد و 106 برگ سهم و در فرابورس بیش از 142 میلیون برگ سهم دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز بورس تهران نمادهای معاملاتی شرکت پارس دارو و حق تقدم شرکت بانک پاسارگاد متوقف شدند؛ در فرابورس هم نماد بیمه دی پس از ماهها توقف به تالار شیشه‌ای بازگشت و 19 درصد کاهش قیمت داشت در ادامه هم بانک دی بازگشایی شد و افزایش 6.53 درصدی را تجربه کرد.

در فرابورس شاخص تغییر خاصی نداشت و در رقم 825 واحد به کار خود پایان داد که در این بازار بانک دی، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، نفت پاسارگاد، بیمه دی و توکاریل بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر نمادها روند افزایشی قیمت را تجربه کرد و به طور میانگین 95 هزار تومان به قیمت روز تابلو خرید و فروش شد.