به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در بازه زمانی چهارم تا دهم مردادماه امسال، مصرف بنزین کل کشور ٥١١ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بود که در مقایسه با هفته قبل از آن، ٢٧,٥ میلیون لیتر کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، بیشترین مصرف این فرآورده با ٧٨,٩ میلیون لیتر به روز پنجشنبه ( ١٦ مردادماه) و کمترین میزان آن نیز با ٦٧.٣ میلیون لیتر به روز جمعه ( ١٧ مردادماه) بوده است.

از کل بنزین مصرفی دربازه زمانی یادشده ( ١١ تا ١٧ مردادماه) ٢٢,٨ میلیون لیتر سوپر بوده است که از میانگین مصرف چهار میلیون و ٢٥٠ هزار لیتر این فرآورده حکایت دارد.

پاییتخت همچنان پر مصرف‌ترین

همچنین در بازه زمانی ١١ تا ١٧ مردادماه امسال ٩٦ میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف شد که در مقایسه با هفته قبل از آن ٣٠٠ هزار لیتر کاهش داشت.

میانگین مصرف این فرآورده در هفته منتهی به ١٧ مردادماه ١٣ میلیون و ٧١٠ هزار لیتر بود که در قیاس با هفته پیش از آن ٤٠ هزار لیتر کاهش داشته است.

برپایه این گزارش، بیشترین مصرف بنزین تهران با ١٥,٤ میلیون لیتر به روز چهارشنبه ( ١٥ مرداد) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١١.٢ میلیون لیتر نیز به روز شنبه ( ١١ مر دادماه) مربوط می شود.

بنا به این گزارش، میانگین مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان (بدون در نظر گرفتن آمار مصرف آخرین روز این ماه) ۶۴ میلیون و ۱۷۲ هزار لیتر و میانگین مصرف این فرآورده در ۲۹ روز قبل از ماه مبارک رمضان نیز ۷۱ میلیون و ۵۰ هزار لیتر بوده است که از کاهش تقریبی ۷ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته منتهی به دهم مرداد ماه، و روزهای تعطیلات عید فطر بیشترین میزان مصرف بنزین ۸۶ میلیون لیتر و مربوط به روز دوشنبه ششم مرداد ماه بوده است.

همچنین مصرف بنزین در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه (هفتم تا دهم مرداد ماه) به ترتیب ۸۵، ۸۱، ۷۹ و ۶۹ میلیون لیتر بوده است.