به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، کیوان شادمان -کارشناس مسکن- با بیان این‌که کسانی که با هدف سرمایه‌گذاری تصمیم به خرید دارند خرید در این مقطع به آن‌ها توصیه نمی‌شود، ادامه داد: کسانی که قصد اختصاص سرمایه‌ برای ساخت دارد شاید بتوانند به سودهای مثبتی دست یابند اما با در نظر گرفتن این موضوع که کجا و چگونه آن واحد ساخته می‌شود به طوری که باید هدف از ساخت آن واحد با مطالعه مشخص شود.

وی ادامه داد: تا امروز شاید این تصور بود که هر ساختمانی هر گونه که ساخته شود بفروش می رسد اما بازار در حال حاضر به گونه‌ای است که هر چه ساخته شود به فروش نمی رود و مردم دیگر هر ساختمانی را با هر ویژگی ساخت و هر جایی نمی‌خرند.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: کسانی که نیاز مصرفی دارند باید تلاش کنند تا زودتر خریدشان را انجام دهند چون بازار اجاره، افزایش نرخ اجاره بها را تجربه می‌کند.

وی درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد:‌ درحال حاضر بازار مسکن شرایط گذشته را ادامه خواهد داد و اتفاق تازه‌ای برای آن پیش بینی نمی‌شود.

شادمان افزود: تا زمانی که قیمت‌ها به همین روال پیش رود و به تثبیت نرسد وضعیت رکودی در این بخش ادامه خواهد داشت؛ به طوری که دارندگان ملک تمایلی برای فروش واحدهای خود ندارند و ترجیح می‌دهند ملکشان را نگه دارند به همین دلیل قیمت‌ها شکسته نمی‌شود.

این کارشناس با بیان این‌که طولانی شدن این روند آن‌ها را مجاب خواهد کرد برای فروش واحدهای خود تخفیف دهند یا راضی به ارزان فروشی شوند، تصریح کرد:‌ بدین ترتیب رشد قیمت‌ها در بازار مسکن پایدار نخواهد بود چراکه مردم قدرت خرید ندارند و تعداد واحدهایی که برای عرضه وجود دارد زیاد است.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب عرضه کنندگان مجبور به رقابت خواهند شد و قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

شادمان با اشاره به این‌که در یکی - دو سال اخیر بازار مسکن حالتی تازه‌ای را تجربه کرده است، افزود: قبل‌تر تعداد خانه‌ها نسبت به خانواده ها کمتر بود ولی درحال حاضر به جایی رسیدیم که تعداد خانه‌ها بیشتر از تعداد خانواده‌هاست و آمارها به خوبی این امر را تایید می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌ این وضعیت جدید است و کارشناسان قبلا نسبت به این وضعیت تصوری نداشتند؛ به طوری که تعداد خانه ها نسبت به خانواده‌ها افزایش داشته و این مساله بدین معنی نیست که هر خانه‌ای در هر جایی که ساخته می شود به فروش می‌رسد.