به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علی اصحابی، افزود: این مبلغ بین 370 شهرستان در استانهای مختلف کشور توزیع خواهد شد که سهم استان خراسان شمالی از این رقم 114 میلیارد ریال است.
 
وی با اشاره به اینکه تمام تسهیلات این صندوق، قرض الحسنه و با کارمزد 4 درصد است، از میزان اشتغالی که از ناحیه پرداخت این تسهیلات ایجاد می شود اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: پارسال این صندوق برای بیش از 100 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.
 
اصحابی افزود: در سیاست سال جاری صندوق استفاده از بخش خصوصی در اولویت قرار گرفته و تکمیل زنجیره تولید پوشاک، کفش، کیف، حمایت از برندهای معروف تجاری و تقویت شبکه حمل و نقل از محورهای اصلی آن است.
 
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق مهر امام رضا(ع) استفاده از ظرفیت بالای سنگ تراشی، زیور آلات که در اشتغال خانگی تاثیر فراوان و سودآوری بالایی دارد، حمایت از خانه های گردشگری، صنایع دستی، تولیدات گلخانه ای، آبزیان، محصولات کشاورزی، محصولات فکری کودک و نوجوان و توجه ویژه به مناطق محروم روستایی را از دیگر برنامه های امسال این صندوق برشمرد.
 
اصحابی گفت: در راستای عمل به اوامر رهبری، افزایش قدرت رقابت و حمایت از تولید بدون کارخانه با هدف ایجاد اشتغال پایدار از دیگر سیاستهای مهم صندوق مهر امام رضا(ع) است و در این زمینه، تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی، سازمان شهرک های صنعتی و شرکتهای خصوصی تولید جواهر آلات و اتحادیه پوشاک منعقد شده است.
 
وی در این زمینه از توجه صندوق متبوعش برای سرمایه گذاری در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تولید زیور آلات، گردشگری و صنایع دستی در استان خراسان شمالی به دلیل قابلیت بالای منطقه در این زمینه خبر داد.