به گزارش پارس به نقل از مهر، هادی آیت‌اللهی ظهر شنبه در نشست مجمع عادی سالیانه هیئت فوتبال استان بوشهر به سابقه طولانی فوتبال در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: بوشهر دارای سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه فوتبال است و لازم است که حمایت لازم از فوتبال این استان صورت بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری و صنعتی در استان بوشهر بیان داشت: این صنایع باید از فوتبال حمایت کنند تا حمایت‌های مالی آنها بتوانند رونق‌بخش چرخ فوتبال در استان باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال از تیم‌های شاهین و ایرانجوان به عنوان شناسنامه فوتبال بوشهر یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این دو تیم باید احیا شوند تا هواداران فوتبال بوشهر را شاد کنند و احیای این دو تیم نقش مهمی در توسعه فوتبال استان بوشهر خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت تیم ایرانجوان بوشهر، ادامه داد: این تیم در حالی که نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بود و به قهرمانی نیم‌فصل نیز رسیده بود به علت مشکلات مالی نتوانست در نیم‌فصل دوم این شرایط خود را حفظ کند و این موضوع باعث شد تا به لیگ برتر صعود نکند.

لزوم توجه به رده‌های پایه فوتبال/ حضور در لیگ برتر ملاک پیشرفت فوتبال نیست

آیت‌اللهی اضافه کرد: حضور بازیکنان مسن با کمک دلالان و در حالی که فوتبالشان تمام شده بود در تیم شاهین بوشهر باعث شد تا این تیم مشکلات بسیاری داشته باشد و به این روز افتاده است که تنها با همکاری و همراهی همه مسئولان می‌توان این تیم را نجات داد.

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان هیئت فوتبال استان بوشهر، تاکید کرد: در ماه‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی از سوی این هیئت صورت گرفته است و شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی در این استان هستیم که باعث شده تا هیئت فوتبال بوشهر از هیئت‌های برتر کشور باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال پارسال بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته‌اند افزود: این در حالی است که خروجی این دو تیم با هزینه‌های انها قابل مقایسه نیست و بهتر است به جای این همه هزینه در رده‌های بزرگسالان، سرمایه‌گذاری مناسبی در رده‌های پایه انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برای یک استان داشتن نماینده در لیگ برتر بزرگسالان تنها ملاک پیشرفت و توسعه نیست و لازم است که تیم‌ها با اتکا به پتانسیل خود به صورت درجه به درجه به لیگ‌های بالاتر صعود کنند.