به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، شرکت بیمه ایران بر اساس اصول مشتری مداری و کیفی سازی خدمات با تکیه بر سابقه طولانی و پشتوانه مردمی در بازار بیمه کشور فعالیت می‌کند و ارزش آفرینی برای هموطنان در سراسر کشور را سرمایه بزرگی برای خود می‌داند و در این قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان نیز اینچنین عمل کرده است.

بیمه ایران افزود: خدمت رسانی مناسب به فرهنگیان در طول سه سال قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان علی‌رغم بدهی 400 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش به این شرکت در سایه همت کارکنان بیمه ایران انجام شده است.

همچنین بیمه ایران در راستای عمل به سیاست های مشتری مدارانه خود بهترین پاسخ به مباحث اخیر در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان را تعهد به متن قرارداد با این مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌داند که به درستی از سوی این شرکت به اجرا درآمده است.

در ادامه این گزارش آمده است: شاید کمتر کسی باور می‌کرد که ارائه طرحی برای درمان آلام جانشینان انبیای عرصه علم و فرهنگ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که دیدگاهی بس عمیق را در تدوین چشم انداز تمامی برنامه‌های تحول نظام سلامت بنیان نهادند و رنج بیمارداری را تنها دغدغه مردم دانستند و بس، این‌گونه مورد اقبال قرار گیرد و با توجه به عدم وجود زیرساخت های منابع انسانی با توجه به محدودیت های یک شرکت بازرگانی دولتی و صرفاً براساس خلوص نیت بیش از دو هزار نفر از کارکنان ایثارگر،جانباز و خانواده معظم شهدا که نیمی از کارکنان این شرکت را تشکیل می‌دهد خدماتی بسیار شایسته و درخور این قشر عزیز به آنان ارائه شد.

این شرکت از ابتدای این قرارداد تا به حال بیش از 300 میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان کارکنان وزارت آموزش وپرورش هزینه کرده است که این میزان بودجه مصرفی برای یک قرارداد درمانی در نوع خود بی نظیر است.

این شرکت اضافه کرده است: علاوه براین و با توجه به سرانه 200 هزار تومانی هر نفر در بخش بهداشت دهان و دندان عمدتاً این مبالغ صرف بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی های عمقی یا درمان پوسیدگی های سطحی شده است.

این در حالی است که در بخش سلامت بینایی بیمه ایران بیش از 66 میلیارد تومان صرف معاینات بینایی سنجی و تجویز عینک فرهنگیان در این قرارداد نموده است.

این شرکت تاکید کرده است: همان‌گونه که ملاحظه می‌شود قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان صرفاً یک قرارداد درمانی نبوده و درحوزه های بهداشتی نیز از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

این شرکت در ادامه خدمات به فرهنگیان در بخش هزینه های درمانی بیمارستانی به پرداخت بیش از 244 میلیارد تومان هزینه اشاره و اضافه کرده است: این هزینه ها عمدتا در بیمارستان‌های با درجه عالی دولتی و خصوصی کارسازی شده است.

در سایر بخش های پاراکلینیکی، دارو، ویزیت، آزمایشگاه و انواع اسکن نیز مبالغ عمده‌ای برای درمان فرهنگیان به طرف های قرارداد پرداخت شده است.

بیمه ایران اضافه کرد: با این تفاسیر اجرای قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان را شاید بتوان در مقوله مسئولیت‌‌های اجتماعی یک سازمان قدرتمند بیمه‌ای تلقی کرد و دستاوردهای اجرای این قرارداد می‌تواند الگویی برای نظام سلامت کشور باشد،بنابراین فضاسازی رسانه‌ای علیه شرکت معظم بیمه ایران مبنی بر اینکه به تعهدات قانونی خود در این قرارداد عمل ننموده غیرکارشناسی و مغرضانه بوده است.

همچنین بیمه ایران به هیچ وجه خواستار فسق این قرارداد نشد و همچنان بر خدمت رسانی تاکید داشت،اما این مسئولان وزارت آموزش و پرورش بودند که دیگر تمایلی به دریافت خدمات از این شرکت نداشتند.