به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس در ادامه مباحث خود پیرامون فرهنگ کار و اشتغال در ایران، اظهار داشت: فرهنگ کار در کشور نیازمند اصلاح و بازبینی است چرا که امروز همه جوانان کار را در پشت‌ میزنشینی برای خود معنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود در کشور چندین میلیون نفر فارغ‌التحصیل از موسسات آموزشی عالی وجود دارد، اضافه کرد: اگر این چنین است باید پرسید چرا کشور در تامین بسیاری از اقلام و مدیریت تولید ناتوان مانده است و در این حوزه اوضاع به شکلی است که کماکان شاهد واردات اقلامی همانند سنگ‌قبر، سجاده و تخم مرغ از چین هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه تمامی شغل‌هایی که جامعه به آنها نیاز دارد باید مقدس شناخته شود، یادآور شد: همه دستگاه‌های مربوطه باید در راستای تغییر فرهنگ و نوع دید حاکم به کار و معنی دوباره این واژه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

نعیم‌‌آبادی همچنین افزود: امروز کشور نیازمند ارتقا بهره‌وری و بهینه‌سازی تولید و مصرف است.

امام جمعه بندرعباس گفت: اسراف در مصرف مواد غذایی و انرژی و سایر اقلام، نشانه بی‌تقوایی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سفرش به روستای کوشااحمدی واقع در شهرستان حاجی‌آباد اشاره و از این روستا به عنوان بشاگرد دوم یاد کرد و گفت: این روستا کماکان از امکاناتی همانند راه روستایی مناسب ماشین‌رو برخوردار نیست که مسئولان مربوطه باید در این راستا توجه لازم را به مناطق محروم داشته باشند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930226000576#sthash.ewsE197H.dpuf