به گزارش پارس  به نقل از تسنیم، پرونده شکایت جمعی از خریداران خودرو " هوو" از شرکت ایران خودرو دیزل چندی قبل در سازمان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت و شرکت ایران خودرو دیزل به پرداخت خسارت شاکیان محکوم شد اما به دلیل عدم اجرای این حکم از سوی شرکت ایران خودرو دیزل، پرونده شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی واصل شد.

این شکایات که از سوی ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر صورت گرفته به دلیل گران فروشی خودروهای دیزل است چرا که شرکت ایران خوردو دیزل باید این کامیون ها را به قیمت ۴۴ میلیون تومان واگذار می کرد اما این خودروها به قیمت ۵۱ تا ۶۰ میلیون تومان فروخته شده است.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به روند بررسی این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: این موضوع با حضور مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی مدیران عامل شرکت ایران خودرو دیزل و نمایندگان شرکت ایران خودرو در هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شرکت ایران خوردو باید کامیون های هوو را به قیمت ۴۴ میلیون تومان به خریداران تحویل می داد اما این کامیون ها از ۵۱ تا ۶۰ میلیون تومان فروخته شده است و این تخلف آشکار است البته شرکت ایران خودرو با پرداخت ۵۱ میلیارد تومان با ۱۰ هزار نفر مصالحه کرده و دو هزار و ۸۰۰ نفر از شاکیان باقی ماندند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس درباره تصمیم کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بنا شد مدیرعامل شرکت ایران خودرو لیست افرادی را که با آنها مصالحه کرده و نیز میزان خسارت آنها را با ارقام و اعداد مشخص به کمیسیون تحویل دهد و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز موظف شد گزارشی از نحوه اجرای احکام به کمیسیون اعلام کند. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی موظف شد در اسرع وقت نسبت به صدور احکام قطعی برای دو هزار و ۸۰۰ شاکی باقیمانده اقدام و در گزارش خود به کمیسیون تحویل دهد.

به گزارش تسنیم، شرکت ایران خودرو دیزل با فروش ۱۲ هزار و ۸۰۰ کامیون هوو به متقاضیان آن هم به قیمت متوسط ۵۵ میلیون تومان، حدود ۱۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گران فروشی کرده است.