به گزارش پارس به نقل از فارس، آخرین EPS پیش بینی سود شرکت ها به صورت حسابرسی شده و حسابرسی نشده برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۳ طی روزهای اخیر منتشر شده که برخی از آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام پیش بینی نماد مدیریت پروژه های نیروگاهی برای سال آتی ۵ درصد کاهش مشاهده می شود در حالی که سال جاری پیش بینی سود شرکت طبق آخرین اطلاعات صورت های مالی ۷ درصد افزایش یافته بود که بدون احتساب افزایش ۷ درصدی، سود این شرکت تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش فارس، سیمان خزر، سیمان صوفیان، سیمان فارس نیز از گروه شرکت های سیمانی طی روزهای اخیر گزارش خود را با تعدیل های مثبت و سنگین به بازار اعلام کردند که بدین ترتیب سیمان خزر با افزایش ۴۰ درصدی پیش بینی سود خود از ۸۰ تومان و ۵ ریال در امسال به ۱۱۲ تومان و ۹ ریال در سال ۹۳ اعلام کرده است.

سیمان فارس نیز پیش بینی سود خود را از ۶۱۴ ریال در سال جاری به ۷۴۴ ریال یعنی افزایش ۲۱ درصدی در سال ۹۳ در بازار منتشر کرد.

در گروه شرکت های سیمانی، سیمان صوفیان نیز با تعدیل سنگین ۶۲ درصدی پیش بینی خود را از ۵۹۱ ریال در سال ۹۲ به ۹۵۸ ریال به صورت حسابرسی شده در سال ۹۳ اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت های بزرگی همچون ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ دارویی تأمین نیز گزارش های خود را به ترتیب به بازار اعلام کردند.

ملی صنایع مس ایران پیش بینی خود را با کاهش جزئی حدود ۲ درصدی از ۵۰۴ ریال در سال جاری به ۴۹۳ ریال در سال ۹۳ اعلام کرده و به دنبال آن سرمایه گذاری غدیر برای سال مالی منتهی به ۲۹ آذر ماه ۹۳ پیش بینی سود خود را با افزایش حدود یک درصدی از ۱۲۰ تومان و ۸ ریال به ۱۲۲ تومان افزایش داده است.

هلدینگ دارویی تأمین نیز آخرین پیش بینی خود را به صورت حسابرسی نشده برای سال ۹۳،۷۴۳ ریال اعلام کرد.

در این میان برخی شرکت ها در میان نمادهای بازار در ارائه پیش بینی های سال آینده خود تغییرات بسیار سنگینی داشتند.

نماد چرخش گر پیش ببینی خود را از ۵ ریال به ۱۱۸ ریال یعنی با افزایش ۲۵۲۲ درصدی و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی نیز از یک ریال به ۳۱ ریال یعنی با افزایش ۳ هزار درصدی به سهامداران خود اعلام کردند.