به گزارش پارس به نقل از مهر، سیاوش افضلی معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران گفت: جهت حرکتمان در سال آینده، به سمت فروش مویرگی و تولید محصولات سفارشی خواهد بود و در همین راستا عاملین توانمند و با تجربه ای را که وفاداری خود را به شرکت دخانیات ایران به اثبات رسانده اند، به عنوان یک شریک تجاری حفظ خواهیم کرد.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، ساختار سازمانی و تشکیلاتیِ معاونت اقتصادی و بازرگانی با ماموریت های محوله همخوانی ندارد. در ساختار جدید، چهار مدیریتِ مستقل به علاوۀ دو دفتر مطالعاتی پیش بینی شده است. بازرگانی، بازاریابی و فروش، صادرات و نظارت و کنترل بازار از جملۀ این مدیریت هاست. با توجه به اهمیت حوزۀ صادرات و ارزآوری بعنوان اولویت اصلی در سال آینده، حوزه صادرات بعنوان یک مدیریت مستقل پیشنهاد شده است.

افضلی فرد افزود: مبارزه با قاچاق که مهمترین تهدید برای منافع شرکت دخانیات محسوب می شود، ذیلِ مدیریت نظارت وکنترل بر بازار پیش بینی شده، همراه با دو دفتر مطالعاتی، دفتر بررسی های اقتصادی (که از قبل در معاونت بازرگانی وجود داشت) و دفتر سرمایه گذاری های مشارکتی (پیرو ابلاغیۀ جدید مدیرعامل محترم به معاونت بازرگانی) .

وی تاکید کرد: خسارت های هنگفتی که در سالهای گذشته بر شرکت دخانیات وارد آمده عمدتاً ناشی از بی توجهی تام به این موارد بوده است. برای مثال در سال ۹۱ با افزایش ۱۹۰ درصدی قیمت محصولات مواجه بوده ایم. نکته ای که اساساً جای خوشحالی ندارد. چون در ازای این افزایشِ درآمدِ ریالی اندک تقریباً کاهشی ۵۰ درصدی در سهم مان از بازار داشته ایم که قابل قیاس با آن درآمدِ کسب شده نیست. بقول آن ضرب المثل معروف فقط درختها را دیده اند و نه جنگل را.

افضلی ادامه داد: از این رو قصد داریم در حوزه فروش تحولی اساسی ایجاد نماییم و با عرضه درست برندهای جدیدی که در بازار مصرف، فضا و تقاضا برای آنها وجود دارد سهم شرکت از بازار را احیاء نماییم. این امر را از راه دیگری نیز پیگیر خواهیم بود که افزایش صادرات است.

معاون بازرگانی دخانیات بیان کرد: طبق تاکید مدیرعامل در استانهای واجد شرایط دفتر صادراتی تاسیس خواهیم کرد تا بتوانیم صادرات را رونق بخشیم. راهکار دیگر برای افزایش فروش، مبارزه ی جدی با قاچاق است. سعی خواهیم کرد با احیای این وظیفه ی عملاً فراموش شده از این مسیر نیز سهم مان از بازار را افزایش دهیم.