به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۸۶۲ یورو خون انسانی از اتحادیه اروپا وارد کرده است.

واردات خون انسانی ایران از کشورهای اروپایی در این سال با افزایش قابل توجه ۲۲۲ برابری نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. ایران در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۶۲ یورو خون انسانی از اتحادیه اروپا وارد کرده بود.

فرانسه مهمترین مبدأ واردات خون انسانی ایران از اتحادیه اروپا بوده است. ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۹۹ هزار و ۸۷۴ یورو خون انسانی از فرانسه وارد کرده است. واردات خون ایران از فرانسه در دو مقطع در ماه های مارس و دسامبر انجام شده است.

در حالی ایران در سال ۲۰۱۳ اقدام به واردات خون از فرانسه کرده است که پرونده صدور خون های آلوده این کشور به ایران در دهه ۶۰ هنوز باز است و برخی بررسی ها از کوتاهی دولت فرانسه در این زمینه حکایت دارد.

ایران همچنین ۲ هزار و ۹۸۸ یورو خون انسانی از انگلیس و ۳۱۸ یورو خون انسانی از مجارستان وارد کرده است.

بر اساس این گزارش ایران رقم غیر قابل توجهی صادرات خون انسانی به اتحادیه اروپا داشته است. آلمان تنها مقصد صادرات خون انسانی ایران به اتحادیه اروپا بوده است. ایران در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲ هزار ۲۴۴ یورو خون انسانی به آلمان صادر کرده بود که این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۲ هزار و ۴۶۲ دلار افزایش یافته است.