به گزارش پارس به نقل از مهر، اتاق اصناف ایران در راستای ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اتاق اصناف ایران با چراغ راه قراردادن این فرمایش گوهربار مقام معظم رهبری که" اقتصاد مقاومتی الگوی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است" با تمام ظرفیت ها و توان خود برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی آماده است.

این بیانیه افزود: اتاق اصناف ایران جهت هرچه بهتر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، مشارکت فعالانه ای در حوزه های اقتصادی از جمله تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی خواهد داشت و جهت پیاده سازی این شعار محتوایی و ارزنده تمامی نیروهای صنفی کشور را بسیج خواهد کرد.

آنچه در حوزه اصناف کمک موثری به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی می تواند داشته باشد، توجه هر بیشتر به تولید است زیرا این تولید کشور است که می تواند موانع، مشکلات، خواسته ها و نیازها را پاسخ داده و زمینه را برای حرکت به دیگر بخش های اقتصادی کشور را فراهم کند. بطوری که اگر تولید کشور را پویا نماییم هم مشکل اشتغال را می توانیم حل کنیم و هم می توانیم به نیازهای کالایی کشور پاسخ دهیم، از طرفی از وابستگی وارداتی و مصرف گرایی که خود به عنوان آسیبی برای رشد اقتصادی کشور می باشد جلوگیری نماییم.

در این بیانیه آمده است، اتاق اصناف ایران برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، مصرف کالاهایی داخلی را برای آحاد جامعه با هدف حمایت از تولیدات داخلی یک وظیفه می داند و با همین هدف، به دنبال فرهنگ سازی و اجرای شعار" ایرانی کالای ایرانی بخر" می باشد تا از این طریق فرصتی برای خودنمایی و اثبات توانمندی های داخلی فراهم شود.

اتاق اصناف ایران با اتکاد به جامعه صنفی تحت پوشش خود یعنی سه میلیون واحد صنفی که بیش از ۸۰۰ هزار واحد از این تعداد تولید کننده می باشد و از طرفی با هفت هزار و ۸۵۰ اتحادیه صنفی که حدود ۴۰ هزار نفر مدیر و مسئول صنفی را در دل خود جای داده و همچنین ۳۵۵ اتاق اصناف در سراسر کشور و ۲۲ میلیون نفر جمعیت صنفی، لبیک گوی رهبری فرزانه بوده، و در این مسیر با دل و جان آماده فداکاری و همراهی است. باشد که همانند همیشه تاریخ، در انجام وظایف ملی و دینی خود برای دفاع از ارزش ها و اهداف سربلند و سرافراز باشیم