به گزارش پارس به نقل از ایرنا، حسن طایی روز چهارشنبه در نشست علمی که از سوی موسسه کار و تامین اجتماعی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: بازار کار همواره نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و مستمر است.

وی یادآور شد: زمانی که در مورد یک انسان صحبت می کنیم باید انسان به عنوان نهاده تولید را مورد توجه قرار دهیم. انسان به عنوان یکی از نهاده های تولید با سایر نهاده ها متفاوت است زیرا رضایتمندی او باعث افزایش بهره مندی خواهد شد.

طایی ادامه داد: انسانی که ۳۰ سال کار می کند در واقع ۳۰ نفر سال است که باید برای او در نظر گرفته شود و باید برای مدت زمانی که کار می کند برای او برنامه داشته باشیم.

به گفته معاون توسعه و کارآفرینی، اشتغال دارای یک وجه تولید و وجه دیگر درآمد است که در موضوع تولید باید به وجوه انسانی آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی گفت: از زمانی که تصدی معاونت اشتغال در وزارتخانه را عهده دار شده ام به اهمیت مشاغل خانگی بیشتر پی برده ام و هم اکنون با توجه به مجموع جهات بحث بازار کار از خانه تا کارخانه را پیگیری می کنم.

طایی خواستار بررسی مدلهای بومی در توسعه اشتغال شد و گفت: در این بررسی می توان مشاغل خرد تا کلان را مورد بررسی و پژوهش قرار داد.

در این نشست علمی اکبر نجاحی مدلهای بومی کسب و کارهای خانگی در ایران را ارائه داد.