به گزارش پارس به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان در یک گردهمایی درباره آخرین وضعیت توسعه و افزایش ظرفیت تولید برق، با بیان اینکه باید از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۴۷ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شود، گفت: در راستای توجه ویژه به محیط زیست باید نگاه ویژه ای به تولید برق از طریق نیروگاه های تجدید پذیر داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه برای ایجاد ۴۷ هزار مگاوات ظرفیت جدید، باید ۳۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری شود، اظهار داشت: هدف گذاری شده است تا ۱۰ درصد از نیاز برق کشور از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تولید برق در پیک تابستان گذشته ۴۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده است، تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود مصرف برق کشور فراتر از ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برود که برای تولید این میزان برق، ۶۷ تا ۷۰ میلیارد لیتر معادل سوخت مایع باید در نیروگاه ها مصرف شود.

وی با بیان اینکه با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق، هفت میلیارد دلار هزینه سوخت نیروگاه ها کمتر می شود، بیان کرد: اگر ۷۰ میلیون دلار در زمینه مصارف بهینه سازی انرژی هزینه شود، ده ها برابر برای کشور بازدهی دارد.

فلاحتیان با بیان اینکه در ۶ ماه دوم سال، ۳۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور استفاده می شود، تاکید کرد: در تابستان ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت شبکه صرف بار سرمایشی می شود و اگر تنها ۵۰ درصد مصرف انرژی برق کولرهای آبی کاهش یابد، پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی انرژی انجام می شود.

معاون وزیر نیرو سپس با بیان اینکه در برخی صنایع مادر مانند سیمان و فولاد، استاندارد مصرف انرژی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی باید خود را به حد نرمال و استاندارد جهانی نزدیک کنیم.