به گزارش پارس به نقل از فارس ، محمدهاشم بت شکن در پاسخ به این سؤال که گفته بودید که اگر منابع بانک بعد از گذشت ۳ ماه از مصوبه افزایش سقف وام مسکن مناسب باشد و قیمت مسکن افزایش نیابد پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن مجددا به بانک مرکزی ارائه می شود، حال هم که می بینیم قیمت مسکن افزایش نیافته گفت: افزایش سقف وام مسکن به یک سری پارامترهای اقتصادی وابسته است، پیشنهاد اولیه بانک مسکن برای اعطای تسهیلات مسکن ۴۰ میلیون تومان بود، ولی بانک مرکزی ۳۵ میلیون تومان مصوب کرد.

وی افزود: سقف کنونی وام خرید مسکن فعلا ۳۵ میلیون تومان است، بنابراین شاید این عدد برای تهران کفاف خرید یک واحد مسکونی را آن چنان ندهد، اما برآوردها نشان می دهد که متوسط فروش مسکن در شهرستانها یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است و این سقف می تواند کمک خوبی برای خرید مسکن باشد.

بت شکن در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد به هر حال سقف وام مسکن در اوایل سال ۹۳ افزایش یابد، گفت: بررسی ها را باید انجام بدهیم و منابع و مصارف بانک مسکن و مجموع پارامترهای اقتصادی را ببینیم بعد پیشنهاد میزان افزایش سقف وام مسکن را به بانک مرکزی ارائه کنیم.

*مصوبه افزایش سقف وام مسکن در زمان مناسبی انجام شد

مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که به هر حال بازار مسکن به افزایش سقف وام مسکن واکنش منفی نشان نداد و قیمت ها افزایش نیافت، گفت: حجم معاملات مسکن ۵۵ درصد کاهش داشته است، بنابراین مصوبه افزایش سقف وام مسکن در زمان مناسبی انجام شد و نگرانی هایی که بابت گران شدن مسکن با افزایش سقف وام مسکن بود، به واقعیت تبدیل نشد.

گزارش حاکی از این است که قیمت مسکن بعد از ابلاغ مصوبه افزایش سقف وام مسکن رشد نکرده و به گفته برخی از مشاوران املاک خرید و فروش هم چندان رونق نگرفته است.