به گزارش پارس به نقل از بیزینس ریکوردر، تهران به زودی هیئتی را به اسلام آباد اعزام خواهد کرد تا موضوع ساخت خط لوله انتقال گاز بین دو کشور را پیگیری کند. مسئولان ایرانی اطمینان داده اند که تهران به درخواست اسلام آباد در مورد تعیین چارچوب زمانی دیگر برای تکمیل این خط لوله پاسخ مثبت خواهد داد.

این در حالی است که وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان تاکید کرده تکمیل این خط لوله یکی از مهمترین اولویت های طرح های توسعه اقتصادی دولت پاکستان است. شاهد خاقان عباسی از تمایل اسلام آباد به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان سخن گفت.

وی همچنین پیشنهاد کرد که چارچوب زمانی تکمیل این خط لوله می تواند افزایش یابد. هفته گذشته، یک منبع پاکستانی گفته بود؛ گفت و گوها بین دو طرف در مورد تعیین چارچوب زمانی جدید پس از اعزام یک گروه مذاکره کننده از اسلام آباد به تهران آغاز شده است. ایران پیش از این ساخت ۹۰۰ کیلومتر از این خط لوله را در خاک خود به اتمام رسانده و منتظر تکمیل ۷۰۰ کیلومتر از این خط لوله در خاک پاکستان است.

در همین حال، جم کمال، وزیر نفت ایالت پنجاب پاکستان روز پنجشنبه اظهار داشت، هیچ فشاری از ناحیه آمریکا در مورد خط لوله انتقال گاز بر روی پاکستان وجود ندارد، بلکه شرکت های همکاری کننده با پاکستان در این پروژه تنها به دلیل تحریم های اقتصادی انصراف داده اند.

وی افزود، پایان دادن به بحران انرژی اولویت اصلی اسلام آباد است، اما دولت به دلیل برخی پیچیدگی های سیاسی با مشکلاتی مواجه است. « کمپرسورهایی که در تاسیسات گازی ما نصب شده اند یا آمریکایی هستند و یا اروپایی. ما برای تعویض قطعات این کمپرسورها باید به این شرکت ها رجوع کنیم. بنابراین باید گام هایی را برای متقاعد کردن آنها برداریم. »