به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جیمز کلد اعلام کرده است: تحول از طرز فکر کمبود صنایع نفت و گاز به فراوانی این صنایع موجب تغییرات قابل توجهی شده است. ایالات متحده اخیرا به دنبال تولید نفت شیل، از عربستان سعودی به عنوان برترین تولید کننده نفتی جهان پیشی گرفته است.

کلد اظهار کرد: دار ا بودن انرژی های داخلی در آمریکا موجب تغییراتی در روابط خارجی این کشور با اوپک می شود. با نگاهی به آینده می توان گفت که تولید تگزاس، از تولید ایران پیشی می گیرد و این در حالی است که داکوتای شمالی بر سه کشور، با کمترین تولید از اوپک سبقت می گیرد.

وی افزود: اما حتی با وجود افزایش تولید نفت آمریکا، هنوز این سوال مطرح است که چرا با این وجود، کاهش قابل توجه بهای گاز حاصل نمی شود؟

وی در پاسخ به یک مصاحبه تلفنی اظهار کرد: در صورت نبود منابع نفت شیل، ما شاهد فشار زیادی خواهیم بود و بهای نفت در سطحی قرار خواهد گرفت که به هیچ وجه مناسب نیست.

کلد افزود: انقلاب در تولید نفت شیل هم چنین موجب بهبود در کارایی حفاری ها شده است و این امکان را برای تولید کنندگان فراهم کرده است که حتی با وجود قیمت پایین به تولید خود ادامه دهند.

وی افزود: این بهبود در کار حفاری ها موجب شده است که مدت زمان حفاری یکی از شرکت های نفتی از ۲۲ روز برای هر چاه به سه روز کاهش یابد و همه تولید کنندگان شاهد این پیشرفت ها هستند.

کلد هم چنین تاکید کرد که پیشرفت هایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم موجب کاهش تغییر در چرخه ی پیشرفت و رکود اقتصادی می شود که به عنوان یکی از شاخصه های نفت و گاز و حتی زغال سنگ بود.

وی با بیان این که برخی افراد معتقد به کثیف و سمی بودن فرایند تولید نفت شیل هستند، آن را اشتباه قلمداد کرد و گفت: فناوری های جدید به گونه ای طراحی شده اند که تاثیرات کمتری بر محیط زیست دارند و بسیاری از تولید کنندگان به منظور پشتیبانی از این اهداف حتی بسیار فراتر از مقرراتی عمل می کنند که برای آنها در نظر گرفته شده است.