به گزارش پارس به نقل از فارس، بررسی نماگرهای بورس همچنین نشان می دهد صف فروش بسیاری از شرکت ها که در ابتدای روز معاملاتی جاری تشکیل شده بود، در ساعات پایانی برچیده شده و سهام مذکور در پایان معاملات با حجم قابل قبولی از تقاضا مواجه گردید که از آن جمله می توان به اکثر سهام گروه خودرویی، سهام گروه معدنی و روی، سهام شرکت های مخابرات ایران، فولاد مبارکه و برخی سهام بانکی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، نسبت تقاضا به عرضه که نشانگر تقویت تقاضای بازار و کاهش همزمان عرضه می باشد و تغییرات مثبت آن مؤید افزایش اقبال سرمایه گذاران است، طی روز جاری رشد محسوسی داشت، به نحوی که نسبت تقاضا به عرضه در پایان جلسه معاملاتی نسبت به ابتدای جلسه معاملاتی ۴۰ درصد رشد کرد که کاهش محسوس عرضه های بازار و افزایش تقاضای عمومی بازار، دلیل اصلی این رشد بوده است.

در پایان روز جاری در ۷۰ نماد معاملاتی شاهد بیشتر شدن قیمت آخرین معامله نسبت به قیمت میانگین بودیم که این امر در روز معاملاتی قبل تنها برای ۱۲ نماد واقع شد. این نسبت که نشانگر بهبود وضعیت معاملاتی سهام در طول جلسه معاملاتی است، در روز جاری افزایش محسوسی داشته است و موجب شده تا پتانسیل بالایی جهت رشد قیمت سهام در روزهای آتی فراهم شود.