به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باید تدریجی صورت بگیرد، گفت: بهتر است دولت برای سال آتی قیمت بنزین را بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش ندهد و سیاست کاهش سهمیه بنزین و افزایش تدریجی قیمتها را اعمال کند.

ناصر سودانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شرایط فعلی افزایش یکباره قیمت بنزین شوکی را در اقتصاد ایجاد کرده و فشار تورمی به مردم و دهک های پایین جامعه وارد می کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که برای کنترل قاچاق بنزین در کشور بهتر است به مرزنشینان سهمیه بنزین بیشتری با قیمت فوب خلیج فارس داده شود تا با قیمتی که بازار کشورهمسایه کشش دارد آن را بفروشند.

وی با بیان اینکه با ایجاد جایگاههای سوخت در مناطق مرزی و عرضه بنزین به نرخ فوب خلیج فارس می توان خسارات ناشی از قاچاق این فرآورده را کم و قاچاق را کنترل کرد، گفت: دولت باید با نوسازی ناوگان حمل و نقل، خروج خودروهای فرسوده از ناوگان، استاندارد سازی اتوبوسها و مینی بوس ها، مدیریت ترافیک و کنترل قاچاق در مرزها و سرمایه گذاری در انسداد مرزها و افزایش جایگاه های سوخت در مناطق مرزی از هدررفت سوخت به عنوان سرمایه ملی جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره که آیا کمیسیون متبوعش تاکنون بررسی درباره قیمت بنزین و میزان افزایش آن در سال آتی انجام داده است یا خیر؟ افزود: کمیسیون انرژی هنوز جلسه ای دراین باره نداشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باید تدریجی صورت بگیرد، گفت: بهتر است دولت برای سال آتی قیمت بنزین را بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش ندهد و سیاست کاهش سهمیه بنزین و افزایش تدریجی قیمتها را اعمال کند.

گفتنی است رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت از ارائه سه سناریو برای قیمت بنزین به دولت خبر داد و گفت: بیشترین قیمت پیشنهادی در این سناریوها ١٨٠٠ تومان است. افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان و کاهش سهمیه بنزین دو سناریوی دیگری است که از سوی این ستاد پیش بینی شده است.