به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران منجر به کاهش فروش رنو در این کشور شد، به طوری که سال گذشته میلادی میزان فروش بالغ بر ۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کاهش یافت و منجر به افت ۷.۴ درصدی میزان فروش این شرکت در منطقه آسیا و اقیانوسیه شد.

 

رویترز: مدیر بخش فروش رنو اعلام کرد: این شرکت در حال بررسی و ارزیابی شرایطی است تا میزان فروش خود را در سطح بین الملل افزایش دهد و به سود بیشتری دست یابد.

 

" جرومی استول" همچنین با اشاره به توافق صورت گرفته میان ایران و گروه ۱+۵ افزود: کاهش موقت تحریم ها هنوز به شرکت اجازه نداده که تولید یا فروش محصولات خود به ایران را از سر بگیرد، اما منتظر هستیم تا زمانی که تحریم تراکنش های مالی با ایران برداشته شد، عرضه قطعات خود به این کشور را از سر بگیریم .

 

این شرکت اعلام کرده که امسال با توجه به تولید خودروهای ارزان قیمت که به مقابله با رکود موجود در بازار اروپا کمک می کند، رشد بیشتری در فروش محصولاتش صورت گیرد .

 

فروش خودروهای این شرکت در سال ۲۰۱۳ به ۲.۶۳ میلیون دستگاه افزایش یافته که اندکی کمتر از متوسط رشد ۳.۹ درصدی بازار جهانی خودرو بوده است .

گروه خودروسازی رنو توانسته است با عرضه مدل های جدید خود سود قابل توجهی از بازارهای نوظهور به دست بیاورد