به گزارش پارس به نقل از فارس، وزرات صنعت در نامه ای به کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار اعلام کرد: با توجه به متفاوت بودن وزن هر تخم مرغ تعیین قیمت دانه ای آن نوعی اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

همچنین معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت با تاکید بر اینکه کالای مذکور توسط مرغدار و عمده فروش اصولاً به صورت کیلویی فروخته می شود، آورده است: اقدام فوق احتمال شیوع درج قیمت روی هر عدد تخم مرغ (ریز و با وزن پایین) در کارگاه های غیر مجاز و زیرزمینی را باعث می شود و بدین ترتیب امکان کنترل آن به سادگی میسر نخواهد بود، لذا در حال حاضر درج قیمت روی هر دانه تخم مرغ فاقد وجاهت لازم است و جا دارد مراتب دقیقاً مورد توجه قرار گیرد.

متن دو نامه انجمن پرورش دهندگان تخم مرغ و معاونت بازرگانی داخلی وزرات صنعت به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس سینکی

معاون محترم توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت

با سلام،

احتراماً باستحضار می رساند براساس برنامه های راهبردی این کانون که محضر آن گرامی ارائه گردید و با تشکر از اعتماد مدبرانه آن ارجمند و تمامی اعضای کارگروه تخصصی مرغ و تخم مرغ، طرح ثبات قیمت مصرف کننده تخم مرغ معمولی ۳۲۰ تومان و زرده زعفرانی ۳۳۰ تومان از روز ۹۲.۹. ۹ آغاز و خوشبختانه از روز شروع طرح تاکنون روند صعودی قیمت تخم مرغ درب مرغداری تا هر کیلوگرم ۷۰۰ تومان محقق ولی قیمت مصرف کننده بدلیل روند صحیح این طرح آزمایشی تغییری نداشته و دو هدف مهم امیدواری و رضایت تولید کننده در ازای اعتماد و عدم نوسان قیمت نزد مصرف کننده محقق شده است، اما با پیشرفت طرح به دلیل گرانی تخم مرغ درب مرغداری علی رغم عدم نیاز به تغییر قیمت مصرف کننده عده ای از عوامل عمده و خرده فروشی قصد بر مخدوش نمودن این وضعیت بسیار خوب فراهم شده را دارند. از آنجایی که پس از دریافت پاسخ بسیار مناسب از اجرای این طرح، حمایت تمامی سازمانهای صنعت و معدن استانی برای پایداری این وضعیت و ثبات قیمت مصرف کننده تا حداقل پایان سال ضروری است. استدعا دارد دستور فرمایند از طریق تمامی اتحادیه های مرتبط با مراکز عمده فروشی و خرده فروشی تخم مرع، ضرورت پرینت قیمت براساس مکاتبه ارسالی پیوست و حفظ این قیمت تا زمان اعلام بعدی کانون که با هماهنگی خواهد بود تاکید گردیده و از گرانفروشی آن به اشکال مختلف جلوگیری شود.

*متن نامه دوم

جناب آقای طلاکش

دبیر کل محترم کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار ایران

موضوع: درج قیمت روی تخم مرغ

سلام علیکم

احتراماً عطف به نامه شماره ۳۱۸ ک/الف/ت مورخ ۹۲.۹. ۳۰ همانگونه که مطلعید موضوع در جلسه شماره ۹۲۰.۹۲.۳۷۹۷ مورخ ۹۲.۸. ۱۳ کارگروه تخصصی گوشت مرغ و تخم مرغ مطرح و منجر به اتخاذ تصمیم نگردید، لذا هرگونه افزایش نرخ منوط به اخذ نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد، بدینوسیله برخی نکات ذیل نیز متذکر می گردد:

۱. با توجه به متفاوت بودن وزن هر تخم مرغ تعیین قیمت دانه ای آن نوعی اجحاف در حق مصرف کنندگان می باشد.

۲. کالای مذکور توسط مرغدار و عمده فروش اصولاً به صورت کیلویی فروخته می شود.

۳. اقدام فوق احتمال شیوع درج قیمت روی هر عدد تخم مرغ (ریز و با وزن پایین) در کارگاه های غیر مجاز و زیرزمینی را باعث که بدین ترتیب امکان کنترل آن به سادگی میسر نخواهد بود.

لذا در حال حاضر درج قیمت روی هر دانه تخم مرغ فاقد وجاهت لازم می باشد و جا دارد مراتب دقیقاً مورد توجه قرار گیرد.

یزدان سیف

مدیرکل