به گزارش پارس ، سید محمد راشدی در گفت و گو با فارس بیان کرد: پیش فروش بعدی بلیت قطار، برای تاریخ های اول بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه ۹۲ خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از این مرحله، فروش بلیت قطارهای نوروزی شروع خواهد شد که از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۳ است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در سامانه فروش بلیت در نظر گرفته شده توسط راه آهن، بلیت همه قطارهای ناوگان ریلی مسافری کشور به فروش خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این سامانه در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مستقر است و راه آهن به عنوان حاکمیت بر نحوه اجرا نظارت دارد که امیدواریم بتوان رضایت مردم را هرچه بیشتر فراهم کرد و بتوان خدمات مناسبی ارائه داد.

معاون مسافری راه آهن گفت: در پیش فروشی که برای تاریخ های یکم بهمن تا ۲۴ اسفند ۹۲ خواهیم داشت، احتمالاً از سیستم جدید فروش بلیت استفاده می شود که همان « سیستم یکپارچه فروش راه آهن» نامیده می شود.

راشدی تأکید کرد: همه شرکت های ریلی در سیستم فروش حضور خواهند داشت و مالکان ناوگان تلاش می کنند از مرحله تهیه بلیت مسافر تا خدمات در قطار و ایمنی سیر، رضایت مسافران اخذ شود.

معاون مسافری راه آهن بیان کرد: برای انجام پیش فروش نوروزی بلیت های قطار، برنامه ریزی لازم انجام شده است که در تاریخ مشخص اعلام می شود.

* فروش بلیت قطار از طریق ۱۲۰۰ آژانس/ توزیع مناسب آژانس ها در سطح شهر ها

راشدی اظهار داشت: ۱۲۰۰ آژانس و مرکز فروش بلیت قطار در سطح کشور، بلیت این قطارها را همزمان به طور آنلاین به فروش خواهند رساند و مردم هم می توانند از منزل به راحتی بلیت تهیه کنند.

معاون مسافری راه آهن گفت: برنامه ریزی شده است در شهرهای بزرگ در فاصله های کمتر از ۵ کیلومتر، آژانس بلیت فروشی در سطح شهر توزیع مناسبی داشته باشند و مردم بتوانند از طریق نزدیکترین آژانس فروش بلیت، نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

معاون مسافری راه آهن درباره سیستم فروش بلیت شرکت سفیر توضیح داد: این سیستم توسط چند شرکت ریلی تشکیل شده است تا آنها فروش بلیت را انجام دهند و این شرکت قرارداد قطار با راه آهن ندارد.