به گزارش پارس به نقل از فارس، پتروشیمی های بورسی که چند هفته ای است بابت نرخ خوراک در سردرگمی و حاشیه بازار به سر می برند، امروز هم با وجود با کاهش قیمت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. امروز هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در روند منفی شاخص پیشتاز بود و برخی هلدینگ های دیگر از جمله پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر موجب قرمز شدن نماگر بورس شدند.

همچنین مخابرات ایران که از دریافت مجوز افزایش تعرفه های خود ناکام ماند در سیر نزولی قیمت قرار گرفته و امروز نیز بیشترین تأثیر منفی را در جمع شرکت های حاضر بر شاخص گذاشت، در ادامه سرمایه گذاری غدیر، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی فن آوران، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، بانک پارسیان، بانک ملت، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران، بانک انصار، بانک سینا و سیمان فارس خوزستان تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

  امروز تمام شاخص های منتخب بازار در وضعیت قرمز قرار گرفته و مجموعاً روند کاهشی به خود گرفتند به طوری که شاخص کل با کاهش ۴۹۸ واحدی به ۸۷ هزار و ۶۹۱ واحد رسید، شاخص صنعت کاهش ۳۷۱ واحدی، ۵۰ شرکت فعال تر ۲۸ واحد، آزاد شناور ۵۰۸ واحد، ۳۰ شرکت بزرگ ۳۳ واحد، بازار اول و دوم به ترتیب با ۳۱۵ و ۱۲۵۷ واحد منفی شدند.

در بازار امروز که بسیاری از نمادها با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند برخی نمادها از جمله شرکت های فولادی، برقی، سرمایه گذاری، بیمه ای و غذایی با افزایش قیمت موجب تأثیر مثبت بر شاخص بورس شدند.

در معاملات امروز فرابورس نیز شاخص کاهش ۷ واحدی داشت و به ۸۷۷ واحد رسید که بیشترین تأثیر در روند منفی شاخص پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی خراسان، نفت ایرانول، بانک سرمایه، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، سبحان دارو داشتند.

گفتنی است، بیشترین افزایش قیمت در این بازار به بانک گردشگری پس از بازگشایی اختصاص یافت و به دنبال آن توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، توکاریل، صنعت روی زنگان، شهرداری و خانه سازی باغمیشه، صنایع فولادی آریایی یزد و مهندسی ساختمانی راه آهن بیشترین افزایش قیمت را داشتند.