به گزارش پارس به نقل از ایسنا، برای اولین بار در تاریخ صنعت تلفن همراه، شیب نزولی در درآمد جهانی این سرویس تا سال ۲۰۱۸ دیده می شود، اما از هم اکنون پیش بینی می شود این درآمد در سال ۲۰۱۷ با کاهش یک درصدی از مبلغ کل ۷.۸ میلیاردی مواجه شود.

روند توسعه این بازار به گونه ای است که به نظر می رسد فروش سیم کارت مانند بسیاری از کشور ها رایگان شود و تنها فروش خدمات، منبع اصلی درآمد اپراتور ها باشد که در این صورت، مولفه هایی مانند کیفیت خدمات، خدمات ارزش افزوده و مشتری محور شدن سیاست های تجاری اپراتورها به مهم ترین عناصر در تعیین سرنوشت سرمایه گذاری ها در بازار تلفن همراه مبدل می شوند.

سارا کافمن - تحلیلگر - معتقد است اپراتورها در بازار های توسعه یافته بیشتر تحت فشار قرار می گیرند. آمارها نشان می دهد که نرخ رشد سالانه درآمد ارتباطات مخابراتی در اروپای غربی در حال کاهش است.

به گفته ی او، درآمد بازارهای توسعه یافته نیز در سال ۲۰۱۸ کاهش می یابد و بسیاری از کاهش درآمد ها به طور متوسط ادامه خواهد داشت. در این بین، کشور های حوزه خاورمیانه بیشترین کاهش را به دنبال خواهند داشت و درآمد ها به ازای هر کاربر ۲.۵ درصد سقوط خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات پیش بینی شده است که ارزش بازار جهانی خدمات و نرم افزار های رمز گذاری موبایلی نیز تا پایان سال جاری میلادی به ۲۳۰ میلیون دلار برسد.

این بازار فرصت های فراوانی را برای شرکت های فعال در حوزه ابزار های امنیتی موبایلی به وجود می آورد و این در حالی است که مراکز توسعه دهنده ی نرم افزاری هنوز منتظرند پیش از افزایش سرمایه گذاری ها، ارزش این بازار، بالاتر رود.

اگر اپراتور های تلفن همراه، خواهان ارتقای موقعیت خود در بازار های بورس باشند، باید در تعریف شاخص های خود نیز تجدید نظر کنند. اپراتورها بهتر است به تدوین شاخص هایی بپردازند که هم تعداد خطوط ارتباطی و هم تعداد کاربران را در بر می گیرند یا این که در نهایت، میانگین خطوط ارتباطی به ازای هر کاربر را تقویت کنند.