به گزارش پارس به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این بانک به طور سیستماتیک تلاش کرد تا پرداخت های مربوط به مشتریان ایرانی خود بین سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ را که ممنوعیت واشنگتن برای همکاری با موسسات مالی ایرانی را نقض می کند، پنهان کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آر. بی. اس اطلاعات مربوط به مبادلات مالی موسسات ایرانی را از پیام های پرداخت خارج کرده بود تا بانک های تهاتر آمریکایی از ماهیت اشخاص مربوط اطلاع نداشته باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آر. بی. اس همین عمل را برای سه کشور دیگر انجام داد و تحریم های آمریکا را زیر پا گذاشت.

بانک مرکزی آمریکا و رگولاتور مالی ایالت نیویورک هر یک ۵۰ میلیون دلار و وزارت خزانه داری ۳۳ میلیون دلار بانک آر. بی. اس را جریمه کردند اما این بانک با مقامات آمریکایی توافق کرده و تنها ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. آر. بی. اس موافقت کرده رویه هایی را به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه در پیش بگیرد و شماری از کارمندانش را در این ارتباط اخراج کرد!

در این بین مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به ادامه تلاش ها برای اجرای تحریم ها علیه ایران و کشورهای تحت تحریم دیگر تاکید کرد.

پیش از این بانک استاندارد چارترد در مجموع ۶۷۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ برای نقض تحریم های ایران پرداخت کرده بود.