به گزارش پارس به نقل از مهر، احمد مجیدی در خصوص تاثیر لغو تحریم قطعات هواپیما و خدمات هوایی بر صنعت هوایی، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۷ فروند هواپیما در کشور داریم که برخی از آنها مشکل قطعه دارند و مابقی هم در آینده نیاز به قطعه پیدا می کنند، بنابراین احتمال دارد با لغو تحریم ها قطعات این هواپیماها تامین شود.

وی با بیان اینکه لغو تحریم ها هنوز هم مشخص نیست تا چه اندازه ای عملی می شود، گفت: متاسفانه با توجه به عملکردی که در سال های گذشته این کشورها داشتند، اطمینان زیادی برای تامین قطعات نداریم اما امیدواریم با لغو تحریم ها تعداد زیادی از هواپیماها تعمیر شده و به ناوگان ملحق شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص احتمال خرید هواپیماهای نو و ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور، افزود: براساس قانون داماتو، فقط باید هواپیماهایی با عمر بیش از ۱۵ سال به ایران فروخته شود که امیدواریم این تحریم هم برداشته شود تا هواپیماهای مناسب تری وارد ناوگان هوایی کشور شود.

مجیدی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه هم گفته شده که در سال سوم برنامه کل خدمات حمل و نقل هوایی باید آزاد شود، اظهار داشت: به طور حتم آزادسازی در کیفیت تاثیر مهمی خواهد داشت و موجب توسعه صنعت هوایی می شود.