به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا رنجبر فلاح   با بیان این که به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه بانک تا پایان سال هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه بانک حدود ۱۷۵۰ میلیارد تومان است که از محل سودهای انباشته و توزیع نشده گذشته و همچنین تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال به ۳۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

وی در ادامه درباره رونق بورس تصریح کرد: بازار سرمایه و بورس رونق خوبی داشته و در بین سهام موجود سهام بانک ها وضع خوبی داشته و مورد استقبال واقع است.

رنجبر فلاح با بیان این که آن بخش از بورس مانند مپنا، صنایع خودرویی و بانک ها که پیش بینی می شود با رفع تحریم ها رونق می گیرند، حرکت و جهش قیمت هایشان تکان دهنده بوده است، گفت: به طور طبیعی در شرایط رونق اقتصادی سرمایه به سمت بخش هایی هدایت می شود که در حال گردش و سودآوری هستند اما در شرایط بد اقتصادی مردم به سمت دارایی های راکد مثل ارز و سکه می روند که ارزش افزوده واقعی برای بخش تولید ندارد.

مدیرعامل بانک تجارت اضافه کرد: ارزش افزوده واقعی در بخش تولید وجود دارد و وقتی پالس های مثبت به بخش تولید می رسد که رونق و سودآوری اتفاق می افتد از بازار سرمایه استقبال می شود و به طور طبیعی قیمت ها بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق دیگر در بازار سرمایه این است که دارایی های واحد های تولیدی با نرخ ارز مرجع و یا حتی پایین تر خریداری شده است اما امروز با افزایش نرخ ارز، ارزش دارایی های واحدهای تولیدی افزایش یافته و در نتیجه می توانند تجدید ارزیابی دارایی کنند و در نتیجه قیمت ها در بازار سرمایه بالا می رود تا قیمت های جدید متناسب با ارزش جدید دارایی ها و نرخ جدید ارز باشد.