به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ابراهیم امین در بیستمین همایش بیمه و توسعه به ایراد سخنانی درباره وضعیت صنعت بیمه پرداخت و اظهار داشت: در این همایش بحثی طرح شد که لازم است که بنده توضیحاتی را درباره آن بدهم. صنعت بیمه بازرگانی کشور با مسائل و مشکلات و محدودیت های بسیاری رو به رو است.
وی با بیان اینکه این بیمه های بازرگانی خدمات بسیار بزرگی به صنعت بیمه ارائه داده اند، افزود: بیمه های بازرگانی در ۲۰ سال اخیر هزینه های درمانی و دیه مصدومان و مجروحان حوادث را پرداخت کرده اند.


رئیس کل بیمه مرکزی نارضایتی های مردم از شرکت های بیمه را طبیعی دانست و افزود: با توجه به بالا بودن تعداد پرونده ها این نارضایتی ها طبعا وجود خواهد داشت اما وظیفه مقام ناظر است که با نظارت جدی مانع از تضییع حقوق مردم و بیمه گران شود.


امین صنعت بیمه بازرگانی کشور را در حوزه بازریابی و فروش و همچنین حوزه خسارت درگیر با مردم دانست و گفت: شرکت های بیمه بیش از۸۰ درصد از فروش خود را از طریق بازاریاب انجام می دهند.
به اعتقاد وی، یکی از دلایل عدم توسعه بیمه های عمر جدا از تورم و درآمد سرانه، عدم آموزش و تربیت نمایندگان مناسب و کارآمد با این رشته بیمه ای است.


رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه مردم بیمه نامه را برای جبران خسارت خریداری می کنند، تصریح کرد: از آقای مهدوی تعجب کردم با وجود فعالیت ۳۰ ساله در شرکت های بیمه یک جانبه می گوید شرکت های بیمه در این مدت هیچ کاری انجام نداده است.


امین عدم تربیت نیروی انسانی به اندازه کافی را یکی از ضعف های شرکت بیمه برشمرد و ادامه داد: درحالی که ۳۰ شرکت بیمه مجوز فعالیت گرفته اند و ضریب نفوذ بیمه در کشور کمتر از ۲ درصد است باید نیروی انسانی متخصص تربیت و وارد این صنعت شود.


به گفته وی، صنعت بیمه باید ارزیابی خسارت را به دست افرادی خارج از بیمه بسپارد، اگر ارزیابان مستقل در تمام رشته ها شناسایی و احراز صلاحیت شوند بخش عمده ای از نارضایتی های مردم در هنگام دریافت خسارت کاهش خواهد یافت.