به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با وجود این که کاهش عرضه نفت لیبی همچنان بر بازار نفت سایه افکنده است قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه حدود یک دلار کاهش یافت.

قیمت نفت برنت در این روز ابتدا متاثر از کاهش عرضه نفت لیبی افزایش یافت اما با انتشار اخباری در مورد افزایش حجم ذخایر استراتژیک آمریکا رو به کاهش گذاشت. اما نفت سبک آمریکا با افزایش قیمت مواجه شد.

به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری، برای نفت خام آمریکا در روز پنجشنبه قیمتی ثبت نشد. بسیاری از تجار روز جمعه نیز در بازار حضور نداشتند.

ریک ایلسزیسزین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: « در نهایت میزان افزایش قیمت نفت خام آمریکا چندان زیاد نبود و ما شاهد تغییر بنیادینی نبودیم. »

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز و در حالی که تا ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافته بود، در نهایت با یک دلار و ۱۷ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که تا ۹۳ دلار و ۹۰ سنت افزایش یافته بود، در پایان معاملات دیروز با ۴۲ سنت افزایش به ۹۲ دلار و ۷۲ سنت رسید.

صادرات نفت خام لیبی به دلیل توقف فعالیت ها در میادین نفتی و بنادر توسط گروه های شبه نظامی، قبایل و کارمندان خواستار حقوق سیاسی و دستمزد بیشتر، کاهش قابل توجهی داشته است.

پیش بینی ها در مورد افزایش عرضه نفت ایران به بازار نیز جلوی افزایش قیمت ها را گرفت.