به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری با بیان این که تیمی که به حق به عنوان سرداران ملت ایران توسط مقام معظم رهبری اعلام شده و برای مذاکره اعزام شده اند موفقیتی تاریخی به دست آورد، اظهار کرد: شرایط مناسب و مذاکره ای مناسب از سوی این تیم تحسین مردم و مقامات را به وجود آورد.

وی با بیان این که این موضوع حتما در اقتصاد ما تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: همواره بحث ما این بوده که ریشه مشکلات اقتصادی ایران به تعاملات آن با دنیا باز می گردد.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: رفع این مشکلات، چشم انداز روشنی برای شش ماه آینده و بعد از آن شور و نشاط محسوی در میان مردم و به تبع در میان فعالان اقتصادی به وجود آورده است.

وی با تاکید بر این که تیم دیپلماتیک دولت تا الان موفق عمل کرده و الان زمان ورود تیم اقتصادی دولت و کسب موفقیت های متعدد از سوی آن است، اظهار کرد: دولت جدید و فعالیت های آن ادامه حماسه سیاسی بود که از زمان انتخابات شروع و نتیجه آن را در بامداد یکشنبه شاهد بودیم. اکنون شرایط برای ایجاد حماسه اقتصادی نیز فراهم شده است.

به گفته حریری، ذخایر ارزی به طور قطع نسبت به هفته های قبل بیشتر و در دسترس تر خواهد بود و همچنین فشارها روی اقتصاد ایران کمتر می شود. درحال حاضر نیازمند یک عزم ملی از سوی تجار بوده که منفعت های شخصی را کم و دروازه های اقتصاد جهان را به روی ایران باز کند.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که نقش اتاق های بازرگانی پررنگ تر از قبل می شود، گفت: باید با برنامه ای مدون گروه های اقتصادی و هیات های تجاری به کشورهای مختلف سفر کرده و دستاوردهای متعددی را برای کشور به دست آورند.

وی با اشاره به این که مهمترین نکته امید به آینده است و حتما روزهای بهتری را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد: تیم اقتصادی به عنوان مغز فرماندهی صحنه اقتصادی کشور باید برنامه های مشخص، راهکارهای معین و راه روشنی را تعریف کرده و در آن قدم بردارد.

حریری ادامه داد: در این صورت وظایف، اختیارات و مسوولیت های بخش خصوصی روشن و شرایط مساعد برای حضور در فضای تجاری دنیا مهیا می شود.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که جبران لطمه هایی که به اقتصاد کشور چه از ناحیه تحریم ها و چه از ناحیه سوء مدیریت ها هر اقتصاد دیگری به غیر از اقتصاد ایران را دشوارتر می کرد، گفت: برای حل لطمه های این دو موضوع در هر کشوری نیاز به ۲۰ سال زمان است اما اقتصاد ما، مردم ما، ظرفیت های اقتصادی و اندازه های آن و استعدادهای اقتصادی ما اگر درست مدیریت شود می توان در مدت زمان کوتاهی به جبران لطمه های وارد شده پرداخت.

وی در پایان با تاکید بر این که ما نیازمند فرماندهی واحد و نقشه راه واحد در شرایط فعلی هستیم، گفت: با توجه به این موارد و همچنین فضای به وجود آمده می توان تمام کاستی های اقتصادی را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کنیم.