به گزارش پارس نیوز، 

مت گفت: “من واقعا نمی خواهم بر این موضوع متمرکز شوم و اصرار کنم. او حق دارد که بگوید نه.” آنها نمی دانستند دلیل آنکه نمی توانند رابطه جنسی بیشتری داشته باشند چیست.

اگر داستان مت برای شما هم آشناست بدانید که تنها نیستید. در سال های اخیر به خصوص از سال 2014 از کاهش میزان فروش کاندوم، کاهش باروری و مسائل دیگر دریافتند که رابطه جنسی در آمریکا کاهش یافته است اما چیزی که از دوران قدیم تا کنون تغییری نکرده این است که رابطه جنسی همانطور که برای اجداد ما هیجان انگیز بوده برای مردمان این دوره نیز هست. در حقیقت اینکه شما این حس بی نظیر را با همسر دوست داشتنی تان تجربه کنید، یکی از عجیب ترین چیزهای دنیاست. لذتی بدون اندکی ناکامی. این یک سرگرمی سالم است که هم به سلامت شما کمک می کند و هم بر خلاف سایر تفریحات شبانه باعث می شود روز بعد حال خوبی داشته باشید.

افراد متاهل به طور طبیعی بیشتر از افراد مجرد رابطه جنسی دارند. این درست مانند کسانیست که در پیتزا فروشی کار می کنند و طبیعتا بیشتر از افرادی که کار نمی کنند پیتزا می خورند. بخش عرضه این معادله حل شده و تنها بخش تقاضای آن باقی مانده است.

میانگین سن برای ازدواج در آمریکا برای مردان 29 و برای زنان 27 است. رابطه جنسی خارج از ازدواج هم به شدت افزایش یافته است. در واقع هنگامی که افراد جوان و سالم هستند احتمالا کمتر تمایل دارند با یک شریک باشند.

تحقیقات نشان داده است که بیشترین افت رابطه جنسی در افراد متاهل مربوط به افرادی با تحصیلات بالاتر بوده است. البته این می تواند در زندگی افراد مختلف متفاوت باشد. زوج ها دلایل مختلفی برای عدم رابطه جنسی دارند. خستگی، دلخوری، بچه ها و کارها و گرفتاری های دیگر همگی ممکن است موجب شوند زوج ها تمایلی به رابطه جنسی از خود بروز ندهند. اینکه آیا زوج هایی که به مدت طولانی با هم زندگی می کنند مشکلات جنسی ندارند را نمی توان ثابت کرد و این نمی تواند دلیل خوبی باشد.

دلایل عدم رابطه جنسی را گفتیم اما بروز پدیده شبکه های مجازی را نمی توان در این زمینه نادیده گرفت که موجب دسترسی ساده به سرگرمی های نامحدود و همیشه همراه در همه جاست. در واقع اینترنت از سال 2000 به بعد ثابت کرد که غیر از رابطه جنسی، سرگرمی های دیگری نیز وجود دارد که همان گوشی های هوشمند و ویدئوهایشان است.

حتی تحقیقات نشان داده است که تلویزیون هم می تواند با رابطه جنسی در ارتباط باشد. این تحقیقات نشان داده اند در کشورهایی با درآمد پایین که مردم کمی مالک تلویزیون شخصی هستند، رابطه جنسی بیشتر برای سرگرمی استفاده می شود. در حقیقت آنها دریافتند داشتن یک تلویزیون در خانه با کاهش 5 درصدی رابطه جنسی مرتبط است.

در کشورهای ثروتمند مجموعه ای وسیع از سرگرمی وجود دارد که به اتاق خواب ترجیح داده می شود. تحقیقات نشان می دهند که تقریبا 60% افراد در رختخواب هم از اینترنت استفاده می کنند و این باز هم در مورد افراد تحصیلکرده بیشتر است. این استفاده از اینترنت می تواند حتی شامل چک کردن ایمیل کاری، پرداخت قبض و صورت حساب مالی باشد و همه این فعالیت ها استرس را به رابطه جنسی منتقل می کنند. فناوری در اتاق خواب یک بازدارنده مهم رابطه جنسی است.

در مورد پورنوگرافی هم نظرات مختلفی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که این نوع فیلم ها می توانند باعث تحریک زوج ها شوند و برخی اعتقاد دارند که می تواند به رابطه آنها آسیب وارد کند و بین آنها فاصله اندازد. زنان معمولا از استفاده مردان از فیلم های مستهجن شکایت دارند و این یکی از مشکلات شایع میان زوجهاست. نظریه ها این است که دسترسی به این نوع فیلم ها بسیار ساده شده و هرکسی که یک گوشی هوشمند دارد می تواند به راحتی این فیلم ها را با کیفیت بالا تماشا کند که این مساله به نوبه خود باعث شده افراد برای داشتن رابطه ای واقعی کمی عقب نشینی کنند.

برخی از محققان معتقدند تماشای زیاد فیلم های مستهجن برای بعضی از افراد می تواند باعث انحطاط مغز شود. برخی دیگر از متخصصان هم معتقدند این تنها یک ترس اخلاقیست.

مت می گوید: همیشه این سوال ذهنم را درگیر کرده بود که آیا خواسته من غیر منطقیست؟ برایم مهم نبود که آیا بهانه هایی که همسرم می آورد حقیقی هستند یا خیر فقط دوست نداشتم خواسته هایم یک طرفه باشد.

درمانگران در رابطه زن و مرد دریافتند که اغلب زنان رابطه جنسی را یک وظیفه برای خود می دانند و بین روابط مردان و زنان لایه پیچیده ای از حیله و فریب به نظر می رسد و همین مساله به ظاهر پبچیده منجر به اختلاف و فاصله میان زوجین می شود. در عین حال برخی از مردان عقب می نشینند و منتظر می مانند تا زنان برای رابطه پیشقدم شوند و همین مساله نیز جدایی بین زوج ها را زیاد می کند. دلیل دیگر این است که زوج ها به مرور دیگر جذابیت یکدیگر را نمی بینند.

در سال 2012 مقاله ای منتشر شد که اثبات می کرد در خانواده هایی که مردان بیشتر فعالیت بیرون از خانه دارند و زنان سنتی هستند، رابطه جنسی بیشتری وجود دارد. این به نظر می رسد همان خطوط کلیشه ای جنسیست. در واقع بسیاری از افراد عاشق چیزی می شوند که فاقد آن هستند و نمی خواهند جایگاه مرد بودن یا زن بودن شان تغییر کند در غیر این صورت ممکن است جذابیت های طرف مقابل از نظرشان کاسته شود.

خانواده هایی که خواهان برابری جنسیتی هستند اگر روابطشان کاملا مسالمت آمیز باشد، طبیعتا رابطه جنسی زیاد و سالمی هم خواهند داشت اما آنها که کاملا این برابری جنسی را درک نکرده اند نمی توانند چنین رابطه ای را تجربه کنند.

از دلایل دیگر اختلاف نظر میان زوج ها این است که یک شریک می خواهد رابطه بیشتری داشته باشد. گاهی اوقات ژنتیک، مشکلات هورمونی، چاقی و دلایل دیگر می تواند موجب شود یکی از شریک های جنسی علاقه کمتری به رابطه نشان دهد اما این دلیل بر دوست نداشتن طرف مقابل، عدم جذابیت یا وجود شخص سوم در زنگی نیست.

از بیماری های بهداشتی هم می توان از افسردگی به عنوان یکی از دلایل مهم کم شدن میل جنسی نام برد حتی درمان افسردگی و داروهایی که مصرف می شود هم می توانند میل جنسی را کاهش دهند. تحقیقات هم نشان می دهند که از سال 2000 به بعد به خاطر زندگی مدرن، مردم کمتر خوشحال هستند.

فشار اقتصادی هم می تواند به فعالیت های جنسی آسیب وارد کند. به ویژه جوانان که پیدا کردن مشاغل برایشان دشوار است. بیشتر از یک سوم از آمریکاییان 18 تا 34 ساله با والدین خود زندگی می کنند و زندگی جنسی کنترل شده ای دارند.

پزشکان معتقدند علت هر چه که باشد، راه حل آن فرقی نمی کند و زوج ها باید نیازهای جنسی خود را بفهمند، همدیگر را بشنوند و از مسائلی مانند گوشی هوشمند که به رابطه ضربه می زند دوری کنند. این به معنای داشتن رابطه جنسی بیشتر نیست. در واقع کاهش رابطه جنسی منجر به طلاق نمی شود، مهم این است که بتوانید با یکدیگر مذاکره کنید.

اینکه زوج ها هفته ای یک بار رابطه داشته باشند یا ماهی یک بار اصلا مهم نیست مهم این است که به حرف ها و خواسته های یکدیگر گوش دهند. تنها باید زمان درست را بیابند.

به نظر می رسد مکالمه مهمترین راه حل است. درباره رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید و احساسات تان را برای هم بازگو نمایید.