به گزارش پارس نیوز، 

چگونه آموزش جنسی کودکان را شروع کنیم ؟

آموزش مسائل جنسی به کودکان، امروزه به یکی از دغدغه های جدی والدین تبدیل شده و موضوعی بسیار پر اهمیت محسوب می شود. متاسفانه به دلیل برخی مسائل در میان خانواده ها همچون نبود دانش کافی برای ارائه آموزش ها به روش صحیح این موضوع چندان جدی گرفته نمی شود. اما باید بدانید که عدم توجه به مسئله آموزش جنسی به کودکان می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای وی داشته باشد و شما نیز در قبال ارائه این آموزش ها مسئول هستید.COOLING AND RELAXING MASKS

متاسفانه در جامعه امروزی ما در رسانه هایی همچون تلویزیون که تاثیر بسیار عمیقی بر روی کودکان دارد در مورد مراقبت جنسی کودکان چیز زیادی ارائه نمی شود. اما نکته فاجعه بار اینجاست که بسیاری از کودکان اطلاعات، در مورد مسائل جنسی را از رسانه هایی همچون شبکه های اجتماعی دریافت می کنند که بی شک برای آنها آثار مخربی خواهد داشت.

بهتر است بجای اینکه آموزش مسائل جنسی به کودک را به بزرگ تر شدن او بسپارید و از صحبت در مورد این مسائل با کودک فراری باشید با استفاده از روش های آموزشی تایید شده و مناسب اطلاعات کاملی را به فرزندتان ارائه دهید. در این صورت کودک می تواند آموزش های لازم را از افرادی دریافت کند که به آنها اعتماد دارد و شما نیز با اطمینان خاطر از اینکه وظیفه خود را به درستی انجام داده اید راضی خواهید بود.

مراقبت های جنسی کودکان

در خصوص مراقبت های جنسی کودکان باید چندین نکته را مد نظر داشته باشید. دانستن اینکه دقیقا از چه زمانی باید آموزش مسائل جنسی به کودک را شروع کرد بسیار پر اهمیت است. شما باید بطور دقیق بدانید که این اطلاعات را چگونه به کودک منتقل کنید تا باعث درگیری ذهنی و کنجکاوی بیش از حد وی نشود و از سوی دیگر به تمامی سوالات ذهنی او پاسخ داده شود. در این میان، شما نباید فراموش کنید که این یک علم است و نباید بی مهابا در خصوص آن صحبت کرد.

آموزش اندام خصوصی به کودکان

فرصت را از دست ندهید از همان زمانی که فرزند شما به سنی رسید که توانایی مکالمه داشت آموزش را شروع کنید. البته لازم نیست به سراغ موارد سخت و پیچیده بروید، ابتدا نام اعضای بدن را بدون ترس به او یاد دهید. کودک باید بداند که این اندام خصوصی هستند و فقط باید با افراد خاصی همچون پزشک و یا پدر و مادر در مورد آن ها صحبت کند. به مرور زمان و با بزرگتر شدن کودک، باید مرحله به مرحله آموزش های متفاوتی برای او در نظر گرفته شود. اما توجه داشته باشید که آموزش های جنسی باید در هر مرحله ای به درستی انتقال یابد تا کودک در سنین بالاتر با اطلاعاتش از آموزش های قبلی تکامل یابد.

آموزش اندام خصوصی به کودکان از موارد مهم و مرتبط با آموزش مسائل جنسی است. احتمالا شما نیز اخبارهای نگران کننده از آزار جنسی کودکان را شنیده اید؛ حتما برایتان عجیب خواهد بود که بدانید در حدود 25 درصد از تجاوز کنندگان به کودکان خود کودکانی هستند که با آموزش صحیح می توان از بسیاری از آن ها جلوگیری کرد، اما به شرطی که دانش کافی برای آن داشته باشید. مبحث آموزش مراقبت از بدن به کودکان بسیار حساس است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

آموزش مراقبت جنسی کودکان

حتما مواقعی پیش می آید که فرزندتان در مقابل چشم شما نباشد. بی شک شما نیز همانند تمامی پدر و مادرها نمی توانید به طور دائم مراقب کودک خود باشید و به همین دلیل بهترین روش ارائه آموزش نقاط خصوصی به کودک است. توجه داشته باشید که اگر بتوانید روند آموزش حریم خصوصی به کودکان را به طور صحیح انجام دهید، تا حد زیادی از نگرانی های شما نیز کاسته می شود؛ چون حداقل مطمئن خواهید شد که فرزند شما دارای اطلاعات کامل و صحیح در مود اندام های تناسلی و موضوعات مرتبط با آن می باشد.

آموزش اندام تناسلی به کودکان

برای آینده فرزندتان مسائل فرهنگی و چارچوب ها در مورد مراقبت های جنسی کودکان را به شیوه ای درست بشکنید. شما ابتدا باید به شناخت مناسبی از مسائل جنسی کودک برسید و سپس با آموزش جنسیت به کودکان اطلاعات مورد نیاز را منتقل کنید.

دروغ نگفتن و عدم پنهان کاری کودک در خصوص مسائل جنسی که ممکن است با آن ها درگیر شود، تا حد زیادی به اعتماد به نفس و اطمینان خاطری بستگی دارد که شما باید به کودک خود دهید. بدترین چیز این است که کودک از ترس نحوه برخورد با او، در مورد مشکلاتش با خانواده صحبت نکند. حال اگر این مشکلات مربوط به مسائل جنسی نیز باشد ممکن است آثار جبران ناپذیری بر روح و روان کودک بگذارد که تا بزرگسالی تبدیل به معضلی بزرگ خواهد شد. در یک کلام آموزش های جنسی به کودک را جدی بگیرید.

بهترین منبع برای آموزش جنسی کودکان چیست؟

در این میان سوال اساسی اینجاست که بهترین منبع برای آموزش جنسی کودکان چیست؟ به جهت اهمیت مسائل مربوط به آموزش مراقبت جنسی کودکان، بخش مهمی از وب سایت آگاه باشیم به این موضوع اختصاص داده شده و کتاب صوتی صفر تا صد آموزش جنسی کودکان می تواند یکی از بهترین منابع برای شما باشد. نکاتی که شما ممکن است در جای جای فضای مجازی در این مورد به آن برخورد کنید گاهی از مواقع خوب هستند، اما داشتن یک منبع کامل بسیار ضروری می باشد.

این کتاب صوتی توسط جان گاتمن (John Gottman) یکی از 10 درمانگر تاثیرگذار در 25 سال گذشته ایالات متحده آمریکا گردآوری شده و توسط وب سایت آگاه باشیم بزرگ ترین و کامل ترین مرجع آموزش خانواده در کشور ترجمه و با کمک چند تن از کارشناسان خبره متناسب با فرهنگ و آداب ایرانی و اسلامی ایرانیزه شده است. توصیه می شود برای آموزش حریم خصوصی به کودکان این کتاب صوتی را تهیه کرده و فرزند خود را با استفاده از روش های اصولی در این راه یاری کنید.

جالب است بدانید بخشی از این کتاب نیز به موضوع مسائل جنسی در نوجوانان اشاره دارد و به بهداشت جنسی نوجوان و بیماری های آمیزشی نیز رسیدگی می شود. بهترین سن برای شروع آموزش جنسی به کودکان، جلوگیری از بیداری عواطف جنسی زودتر از موعد و رعایت اخلاق جنسی در خانواده از دیگر مواردی مهمی هستند که در کتاب صوتی صفر تا صد آموزش جنسی کودکان اثر جان گاتمن به آن ها اشاره می شود.