به گزارش پارس نیوز، 

همچنانکه ذکر شد در سنین ۵-۷ سالگی اطفال از روی حس کنجکاوی سئوالاتی در این باره از والدین خود خواهند کرد و اغلب مادران به اشتباه با جواب های بی سروته- که برای حس کنجکاوی کودک کافی نیست می خواهند کودک را قانع کنند، ولی با این گفته ها کودک بیشتر تحریک شده و سعی می کند به هر وسیله ای که شده به این مسائل پی ببرد و به این واسطه چنین مشکلی را با دوستان خود در مدرسه، کودکستان و … در میان می گذارند و بالاخره هر طور شده مسائل جنس کار شایسته ای نیست. دختری که تا سن بلوغ تمام ایّام ماه برایش بی تفاوت بوده، پس از بلوغ از زندگی را دستخوش تغییرات مخصوصی می یابد. از لحاظ روانی نیز تحولاتی را درک می کند یا برای همه پسران هر چقدار چشم و گوش بسته باشند کیفیت احتلام آنان را با یک مسئله نوین در زندگی جدید روبرو می سازد و حس کنجکاوی آنها را به سختی بر می انگیزد.

خلاصه کلام بایستی همانطور که سعی می شود بهداشت غذائی به آنها آموخته شود تا غذای سالم تر و مقوی تر و مطبوع تر بخورند و بالنتیجه فرد سالمتری باشند همانطور هم سعی می گردد تا بهداشت و حقیقت امور جنسی به آنها تعلیم داده شود که آسوده تر باشند و زندگی خانوادگی آنها بهتر باشند و همچنین موجودیت خانوادگی آنها با رشته های علاقه پرمهرتری پاسداری شود.

اصول تربیت جنسی به قرار زیر خلاصه شده است:

الف – ضروری است در سنین بلوغ جوانان را به تشریح و فیزیولوژی دستگاه تناسلی و اعمال جنسی آشنا ساخت و بهداشت این دستگاه را مانند سایر اعضاء به آنان آموخت.

ب – در امور زناشوئی بایستی زن و شوهر را راهنمائی کرد تا بتوانند از این امر طبیعی نهایت استفاده را به برند.

ج – در تربیت جنسی باید در نظر داشت که اعمال شهوانی هدف زندگی انسان نیست و نباید بر زندگی انسان حاکمیت و غلبه داشته باشد، بلکه این رشته اعمال نیز باید همیشه مقام مخصوص خود را داشته باشد و از حدود خود تجاوز نکند. در هر صورت نباید هیچگاه درباره امور جنسی در جواب فرزندان سکوت کرد و یا اطلاعت نادرست به آنها داد. پدر و مادرهائی که به کودکان خود علاقه مند هستند باید مسایل جنسی را با بیانی ساده برای فرزندان خود شرح دهند و چگونگی اختلاف دو جنس را با زبانی ساده برای آنان بیان کنند.از جمله سئوالاتی که معمولاً کودکان از مادران خود می کنند این است که من چگونه و از کجا به دنیا آمده ام؟

برای پاسخ دادن به سئوال مذکور کافی است که به جای پاسخ دادن گمراه کننده و نادرست به او بگوئید: که در شکم مادر کیسه ای است که مخصوص بچه می باشد و بچه قبل از تولد در آن جای دارد و برای فهمانیدن کامل آن به کودک می توانید گربه یا سگ ماده را به عنوان مثال ذکر کنید و در سالهای بعد چگونگی عمل لقاح را از نظر فیزیولوژی به طور خلاصه برای آنها شرح داد. در دوره بلوغ چگونگی تغییراتی که در این دوره برای هر دو جنس پیش می آید با کمال وضوح بیان نمود. چرا که بسیار دیده شده است، دخترانی که برای اولین بار قاعده شده اند دچار نوعی وحشت گردیده اند و یا در مورد پسران لازم است هنگامی که به بلوغ می رسند بایستی خطرات امراض تناسلی، ایدز و … را به آنها گوشزد کرد و طریقه پیشگیری از آنها را به طور کامل به آنها شرح داد.

امروزه در کشورهای پیشرفته جهان در برنامه دروس مقطع پائین ساعاتی را به امور جنسی و بهداشت اختصاص داده اند. علّت این امر آن است که متخصصین روانشناسی اطفال، لزوم این دروس را برای رشد صحیح کودکان تأکید کرده اند.