به گزارش پارس نیوز، 

خانه چیزی فراتر از یک چهاردیواری و چند تکه اسباب و اثاثیه است. در حقیقت، جزء به جزء آن نشانه ای از ویژگی های شخصیتی صاحبخانه است و با کمی دقت در آن ها می توان به وجوه مختلف شخصیت او پی برد، از کشوی جوراب ها گرفته تا تختخواب و حمام و آشپزخانه. اما خانه ی ما چه نکاتی را در مورد شخصیت ما آشکار می کند؟

۱- کشوی جوراب ها

کشوی جوراب هایتان نشان می دهد تا چه حد از ویژگی های شخصیتی تیپ آ برخوردارید. شخصیت های تیپ آ معمولا افراد به شدت با انگیزه ای هستند که اهدافی بسیار والا و حرارتی درونی برای دنبال کردن خواسته هایشان دارند. تحقیقات نشان می دهد شلوغ ترین و بی نظم ترین کشوهای جوراب متعلق به افراد منظم و جزئی نگر است. کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که افراد وسواسی با احتمال بیشتری زمان خود را صرف اولویت بندی و نظم بخشی به امور مهم تر زندگی شان می کنند.

۲- زیر تخت

 

تمیزی و نظم زیر تختخواب تان نشان می دهد تا چه حد شخص نگرانی هستید. بیشتر مردم، حتی کسانی که خانه ی تمیز و مرتبی دارند، زیر تخت و داخل کشوهای کمدشان همیشه کاملا منظم و تمیز نیست. اگر شما جزء معدود کسانی هستید که اینطور نیستند، احتمالا نگران و کمی وسواسی هستید. دانشمندان معتقدند هر چه شخصی نگران تر باشد، بیشتر تلاش می کند محیط اطرافش را تحت کنترل در آورد.

 

۳- روبالشی

 

طرح روبالشی هایتان نکات جالبی را در مورد ویژگی های شخصیتی تان آشکار می کنند. راه راه های بزرگ با رنگ های برجسته یعنی اعتماد به نفس دارید و نگران نظر دیگران درباره ی خودتان نیستید، طرح های خال دار وجه شوخ طبع شخصیت تان را نشان می دهند، تصاویر حیوانات به معنی آن است که شخصیت خلاقی دارید و طرح های هندسی معمولا یعنی به دنبال نظم بوده و احتمالا شخصیت تیپ آ هستید.

 

۴- حمام

 

مدت زمان حمام کردن تان نشان می دهد آیا در زندگی خود احساس تنهایی می کنید یا خیر. تحقیقات نشان می دهد کسانی که حمام های طولانی می کنند، احتمال احساس تنهایی و انزوا در آن ها بیشتر است. محققان معتقدند این افراد به طور ناخودآگاه از حمام های گرم و طولانی به عنوان جایگزینی برای گرمای عاطفی استفاده می کنند.

 

۵- آشپرخانه

 

نوع قهوه ای که در آشپزخانه تان دارید نشان می دهد که آیا اهل پشت گوش انداختن امور زندگی هستید یا نه. طبق تحقیقات، اگر از قهوه های فوری استفاده می کنید، احتمالا چنین ویژگی ای دارید. همچنین این تحقیقات نشان می دهد کسانی که قهوه ی سیاه مصرف می کنند افرادی رک گو و معقول هستند، کسانی که به قهوه ی لاته علاقه دارند همیشه در فکر خوشحال کردن دیگران هستند و افرادی که قهوه ی شیرین و رقیق شده را ترجیح می دهند احتمالا اشخاصی خود جوش هستند و روحیه ی جوانی دارند.

 

۶-رتختخواب

 

مرتب بودن تختخواب تان نشان می دهد چقدر اهل ورزش هستید و چه احساسی به شغل تان دارید. اگر اعتقاد دارید که مرتب کردن تخت، وقت تلف کردن است، با احتمال بیشتری از شغل تان بیزار هستید و از ورزش کردن پرهیز می کنید. تحقیقات نشان می دهد کسانی که تخت خود را مرتب می کنند با احتمال بیشتری به شغل خود علاقه دارند و مرتبا ورزش می کنند. روانشناسان می گویند احتمالا دلیل این مسأله آن است که افراد شاد تلاش می کنند زندگی منظمی داشته باشند.

 

۷- تابلوها

 

تابلوهای خانه ی شما نشان می دهند تا چه حد شخص روان رنجوری هستید. روانشناسان پی برده اند جملات و پوسترهای الهام بخش معمولا نشانه ی روان رنجوری در فرد است. چنین افرادی احتمالا تلاش می کنند از محیط اطراف شان به عنوان شیوه ای برای رفع نگرانی هایشان و کمک به خود در طول روز استفاده کنند.

 

۸- صندلی

صندلی های خانه تان نشان می دهند در مذاکره با دیگران چگونه هستید. تحقیقی نشان داده است افراد وقتی روی صندلی های سفت می نشینند در مقایسه با صندلی های نرم، در مذاکره ها سرسختانه تر عمل می کنند. در این پژوهش، کسانی که روی صندلی های سخت می نشستند در معاملات بیشتر چانه زنی می کردند و کمتر تمایل داشتند که پیشنهاد خود را بالا ببرند. محققان می گویند تماس با یک سطح فیزیکی سخت احتمالا به طور ناخودآگاه چارچوب های ذهنی را سفت و سخت تر می کند. اگر می خواهید با یکی از اعضای خانواده تان در مورد موضوع جدی ای صحبت کنید، روی مبل های نرم خانه بنشینید.

 

۹- کمد لباس

 

محتویات کمد لباس تان نشان می دهد چقدر به گذشته ی خود وابسته هستید. اگر کمد لباس تان پر از لباس های کار قبلی یا تیم ورزشی ای است که در گذشته در آن بازی می کردید و یا لباس هایی که دیگر اندازه ی شما نیستند، یعنی شما علاقه ی زیادی به خاطراتی دارید که با آن لباس ها گره خورده اند، نه خود لباس ها. از لباس هایتان عکس بگیرید و آن ها را به دیگران ببخشید.

۱۰- آشفتگی کل خانه

بی نظمی و آشفتگی کل خانه نشان می دهد تا چه حد فرد خلاقی هستید. طبق تحقیقات، افراد وقتی در یک محیط بی نظم و شلوغ قرار می گیرند ایده های بهتری به ذهن شان می رسد. از طرفی دیگر، تمیزی و نظم محیط باعث سخاوتمندی بیشتر می شود.