به گزارش پارس نیوز، 

حامد علیزاده قاری بین‌المللی کشورمان  با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ قرآنی باید زمینه انس با قرآن را برای تمامی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تلاوت و حفظ قرآن مقدمه انس با کلام الهی و عمل به دستورات خداوند متعال است افزود: پس از کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی وقتی در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کردم ایشان از اینکه در این سن در عرصه بین‌المللی موفق شدم مرا تشویق و توصیه فرمودند به سمت حفظ قرآن بروم.

علیزاده با بیان اینکه پس از توصیه رهبر معظم انقلاب حفظ را کم و بیش پی‌گیری کردم خاطر نشان کرد: تاکنون سه جز از قرآن را حفظ کردم و امیدوارم بتوانم کل قرآن کریم را حفظ کنم. البته برنامه‌هایی نیز برای توسعه تلاوت قرآن و انتقال تجربیات خود نیز دارم.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه اکنون جلسه قرآنی ندارم گفت: به دلیل برخی مشغله‌ها تاکنون جلسه قرآن نداشتم اما در نظر دارم امسال جلسه مرکزی قرآن در مشهد مقدس به صورت هفتگی راه‌اندازی و برگزار کنم.

وی به برپایی جلسه قرآن متفاوت خبر داد و افزود: در این جلسه مرکزی هرهفته از یکی از اساتید پیشکسوت کشور دعوت می‌کنم تا نوجوانان نیز به فعالیت در این عرصه ترغیب شده و از تجربیات و محضر اساتید بهره‌مند شوند.