اگر شما هم قصد اجاره خودرو در یکی از شهرهای ایران را دارید و برای انتخاب یک شرکت مناسب و خودرویی مناسب در دچار سردرگمی شده‌اید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. ما در این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که که بتوانید بر اساس آن بهترین انتخاب را جهت اجاره خودرو برای کاربری مورد نظرتان داشته و از میان شرکت‌های ارائه دهنده اجاره خودرو، بهترین را انتخاب نمایید.

در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت که با توجه به آن بتوانیم خودروی مناسبی متناسب با خواسته و نیازمان انتخاب کنیم و در انتها براساس نوع خودرو، کاربری خودرو و موارد دیگر، لیستی از پرطرفردارترین و محبوب ترین خودروها را ارائه خواهیم داد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لیست اجاره خودرهای پرطرفدار و محبوب در ایران

انتخاب خودروی مناسب جهت اجاره

برای انتخاب یک خودروی مناسب جهت اجاره باید نوع کاربری، نوع خودرو، بودجه مورد نظر و مواردی از این قبیل را تعیین نمایید تا بتوانید براساس آن، بهترین خودرو را متناسب با نیاز و خواسته خود انتخاب نمایید. به طور کلی مراحل انتخاب یک خودروی مناسب به 3 گام کلی منتهی می‌شود که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب نوع کاربری خودرو جهت اجاره

پیش از انتخاب یک خودرو برای اجاره، باید نوع کاربری خودروی مدنظر را مشخص نماییم. به طور کلی در حوزه اجاره خودرو، هر خودرو از نظر کاربری در یک یا چند دسته زیر قرار می‌گیرد.

  1. اجاره خودرو برای سفرهای درون شهری
  2. اجاره خودرو برای مسافرت (سفرهای بین شهری)
  3. اجاره خودرو برای عروسی
  4. اجاره خودرو برای ترانسفر فرودگاهی
  5. اجاره خودرو برای تشریفات و جلسات رسمی

برای درک بهتر موضوع توجه شما را به یک مثال جلب می‌نماییم.

فرض کنید شما یک خانواده 4 یا 5 نفره هستید و قصد اجاره یک خودرو جهت مسافرت از مبداء شیراز به مقصد مشهد را دارید، طبیعی است که خودروهایی مانند پژو 207 به دلیل فضای محدود داخلی و محدودیت در فضای صندوق عقب، مناسب سفرهای بین شهری شما نمی‌باشند.

انتخاب نوع خودرو جهت اجاره

پس از انتخاب نوع کاربری خودرو، در گام بعد باید نوع خودروی مورد نظر را انتخاب کنید. طبیعی است که انتخاب نوع خودرو تا حدودی وابسته به نوع کاربری خودرو می‌باشد. به طور مثال انتخاب یک خودروی کوپه یا کروک 2 نفره برای یک سفر بین شهری مناسب نیست.

  1. اجاره خودرو شاسی بلند (SUV)
  2. اجاره خودرو کروک (Convertible)
  3. اجاره خودرو چهاردرب (Sedan)
  4. اجاره خودرو کوپه
  5. اجاره خودرو گروهی

انتخاب خودرو براساس بودجه

پس از انتخاب نوع کاربری خودرو و نوع خودرو، برای انتخاب خودروی مناسب باید میزان بودجه مدنظرتان برای اجاره خودرو را مشخص نمایید. شما با مشخص کردن بودجه مدنظرتان قادر خواهید بود تا از میان خودروی های موجود، خودرویی را برگزینید که با بودجه شما سازگار باشد.

به طور مثال اگر خودرویی که مد نظر شماست، مناسب سفرهای درون شهری و از نوع چهار درب باشد، شما از میان خودروهای داخلی می‌توانید خودروهایی همچون پژو 207، سمند، دنا پلاس و از میان خودروهای خارجی خودروهایی مانند سراتو، سوناتا، بنز e200، بی ام و 528 و مواردی از این دست را انتخاب نمایید، طبیعی است که نرخ اجاره خودروهای داخلی به مراتب بسیار پایینتر از خودروهای خارجی خواهد بود.

در ادامه به معرفی خودروهای پرطرفدار و محبوب داخلی و خارجی خواهیم پرداخت و هر یک را از لحاظ نوع و نحوه کاربری و نرخ اجاره بررسی خواهیم کرد.

اجاره خودرو با راننده یا اجاره خودرو بدون راننده

یکی از مواردی که در تعیین نرخ و شرایط اجاره خودروی انتخابی شما موثر است، تعیین نوع اجاره خودرو است. بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو، شرایط آسانتری را برای اجاره خودرو با راننده در نظر می‌گیرند. چرا که در اجاره خودرو راننده، نماینده آن شرکت که راننده همان شرکت است مسئولیت حفظ سلامتی خودرو را به عهده دارد و هیچ مسئولیتی از نظر آسیب یا خرابی خودرو، فرد اجاره گیرنده را در بر نمی‌گیرد. اما از سوی دیگر در حالت اجاره خودرو بدون راننده، نرخ هزینه اجاره خودرو به دلیل عدم حضور راننده، پایینتر بوده ولی شرایط سخت‌تری برای اجاره خودرو وجود دارد، چرا که شرکت برای کاهش ریسک ناشی از خطرات و آسیبهای احتمالی به خودرو از اجاره‌گیرنده تضامین معتبری را دریافت می‌کند تا اجاره‌گیرنده نسبت به حفظ سلامت خودرو اهمیت بیشتر و احساس مسئولیت بیشتری قائل شود و در صورت وقوع حادثه، شرکت بتواند خودروی خود را در کمترین زمان ممکن به شرایط مطلوب جهت اجاره، بازگرداند.

خودروهای پرطرفدار و محبوب جهت اجاره کدامند؟

به طور کلی اجاره کنندگان خودرو، متناسب با نیازها و شرایط مدنظرشان، خودرو مناسب را انتخاب می‌کنند. در ادامه به معرفی 5 خودروی داخلی پرطرفدار و محبوب جهت اجاره و 10 خودروی خارجی پرطرفدار و محبوب جهت اجاره خواهیم پرداخت و پس از آن روش انتخاب یک خودروی مناسب را شرح خواهیم داد.

5 خودروی داخلی پرطرفدار و محبوب جهت اجاره

خودروهای تولید داخل به دلیل نرخ پایین اجاره و کاربری عمومی، بیشتر از خودروهای خارجی متقاضی دارند. خودروهای داخلی اغلب برای سفرهای شهری و بین شهری توسط اجاره گیرنده‌ها انتخاب می‌شوند. در زیر لیست 5 خودروی داخلی پرطرفدار جهت اجاره را مشاهده می‌کنید.

  1. پژو 207: این خودرو از نوع خودروهای 4 درب بوده و به دلیل ابعاد کوچک آن مناسب سفرهای درون شهری است. پژو 207 برای تردد در شهرهایی همچون تهران، اصفهان، شیراز، مشهد مناسب و مقرون به صرفه است. پژو 207 جزء ارزانترین خودروهای اجاره‌ای کشور می‌باشد.  
  2. پژو پارس: این خودرو چهار‌درب با فضای مناسب داخلی و صندوق عقب، انتخاب خوبی برای سفرهای شهری و بین شهری است. پژو پارس به دلیل شتاب خوب خودرو از خودروهای پرطرفدار برای اجاره می‌باشد. به طور کل پژو پارس بهترین انتخاب برای مسافرت‌های بین شهری و ترانسفر فرودگاهی است، این خودرو به دلیل قیمت اجاره مناسب، یکی از پرطرفدارترین خودروهای داخلی می‌باشد.
  3. سمند: خودرویی چهار‌درب با فضای مناسب یکی از رقبای پژو پارس برای سفرهای شهری و بین شهری است. سمند یکی از خودروهایی است که در گذشته بیشترین میزان درخواست برای تشریفات ادارات و سازمانها را به خود اختصاص داده بود.
  4. دنا پلاس: خودرویی در کلاس چهار‌درب، این خودرو به دلیل چهره به نسبت زیبا در مقایسه با خودروهای داخلی از اقبال خوبی میان اجاره‌کنندگان خودرو برخوردار است. دنا پلاس به عنوان بهترین خودروی داخلی جهت مسافرت‌های شهری و بین شهری به حساب می‌آید و رقبای خود مثل پژو پارس و سمند را با فاصله زیادی پشت سر می‌گذارد. دنا پلاس در سالهای اخیر یکی از خودروهایی بود که بیشترین درخواست را برای تشریفات اداری و سازمانی به خود اختصاص داده بود. اگر شما به دنبال یک خودروی ارزان و زیبا برای گل آرایی جهت مراسم عروسی هستید، در اجاره این خودرو اصلا شک نکنید.
  5. تندر 90: این خودروی چهار درب یکی از خودروهای داخلی است که از نظر فنی نسبت به خودروهای دیگر داخلی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. فضای داخلی جادار و بدنه مستحکم آن باعث شده یکی از انتخاب های پرطرفدار برای سفرهای بین شهری یک روزه به حساب بیاید.

7 خودروی خارجی پرطرفدار و محبوب جهت اجاره

بسیاری از اجاره‌کننده‌های خودروهای خارجی، دارای خودروهای داخلی هستند و با هدف افزایش کیفیت سفرهایشان، اقدام به اجاره خودروی خارجی می‌نمایند. در زیر لیست 10 خودروی پرطرفدار خارجی جهت اجاره را مشاهده می‌کنید. 

  1. بنز C200: این خودرو یکی از پرتقاضا ترین خودروهای خارجی جهت اجاره است. شما با اجاره بنز c200، تجربه لذت بخشی از زیبایی و کیفیت را تجربه خواهید کرد. این خودروی چهاردرب (Sedan) از بهترین خودروها برای سفرهای شهری و بین شهری است. فضای مناسب داخلی خودرو و فضای صندوق عقب آن همه چیز را برای یک سفر خاطره انگیز فراهم می‌کند. همچنین از این خودرو می‌توانید برای جلسات رسمی و ترانسفر فرودگاهی بهره ببرید. اگر در میان خودروهای خارجی با نرخ اجاره مناسب به دنبال اجاره ماشین عروس هستید، در اجاره ماشین بنز c200 شک نکنید.اجاره بی ام و 528
  2. بی ام و 528: این خودروی 4 درب، یکی از خودروهای چند کاربره شرکت BMW است که می‌توانید از آن برای سفرهای شهری و بین شهری استفاده کنید. این خودرو جادار، یکی از انتخاب‌های خوب برای مسافرت‌های چندروزه برای فواصل طولانی است. اگر به دنبال اجاره ماشین عروس هستید، اجاره بی ام و 528 به دلیل چهره زیبا و شیکی که دارد، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.
  1. پورشه پانامرا: پورشه یکی از لوکس‌ترین خودروهای خارجی داخل کشور به حساب می‌آید. شما با اجاره پورشه پانامرا، سفری لوکس را تجربه خواهید کرد. پورشه پانامرا جزء خودروهای چهاردرب (Sedan) به حساب میی‌آید و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مسافرت‌های لوکس و خاص می‌باشد. اگر به دنبال اجاره ماشین عروس هستید در زیبایی پورشه پانامرا شک نکنید.اجاره لندکروز
  2. لندکروز: پرچمدار خودروهای خارجی، لندکروز می‌باشد. اجاره لندکروز به عنوان یک خودرو شاسی‌بلند (SUV) یکی از خودروهای پرتقاضا جهت اجاره است. این خودروی زیبا و بزرگ، بهترین فرصت را برای سفرهای طولانی مدت به ارمغان می‌آورد. ابهت این خودرو باعث شده تا از آن به عنوان خودرویی جهت مراسم تشریفات استفاده شود. اگر به دنبال اجاره ماشین عروس از نوع شاسی‌بلند هستید، خاص‌تر و جادارتر از لندکروز نخواهید یافت.اجاره بنز S500
  3. بنز S500: لوکس‌ترین خودروی تشریفاتی چهاردرب (Sedan) موجود در کشور، بنز S500 می‌باشد. این خودروی بسیار زیبا به دلیل کشیدگی و اندازه اتاقش موجب شده تا جلوه و ابهت ویژه‌ای را ایجاد نماید. اجاره بنز S500 بهترین انتخاب برای مراسم تشریفاتی است و اگر شما به دنبال ماشین عروسی لوکس و بسیار خاص هستید در انتخاب بنز S500 تعلل نکنید. اگر به هر دلیل قصد انتخاب این خودرو را نداشتید می‌توانید دیگر رقیب آلمانی این خودرو یعنی اجاره بی ام و سری 7 را انتخاب نمایید.
  4. اپتیما: اگر به دنبال یک خودروی همه چیز تمام هستید در انتخاب اپتیما شک نکنید. اپتیما خودرو چهاردرب (Sedan) شرکت کیا موتور (Kia Motors) است که سیمای زیبا و فضای جادار آن موجب شده تا به عنوان یک خودروی همه چیز تمام به حساب بیاید. اجاره اپتیما انتخاب مناسبی برای سفرهای شهری و بین شهری است این در حالی است که اگر قصد اجاره ماشین عروس را دارید می توانید با اجاره اپتیما از زیبایی بی حد و مرز این خودرو لذت ببرید. فضای مناسب اتاق و صندوق عقب اپتیما، آنرا تبدیل به یک خودروی مناسب جهت ترانسفر فرودگاهی کرده است. همچنین این خودرو به دلیل کشیدگی اتاقش ویژگیهای لازم برای نقش ایفا کردن به عنوان یک خودرو تشریفاتی را دارد.
  5. اسپورتیج: در حوزه اجاره خودرو، لندکروز به عنوان یکی از گرانترین خودروهای شاسی‌بلند به حساب می‌آید اما اگر به دنبال خودرویی شاسی‌بلند با قیمت مناسب هستید در انتخاب اسپورتیج شک نکنید. از آنجایی که اجاره اسپورتیج به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند به حساب می‌آید، اما جمع و جور بودن آن نسبت به خودروهای شاسی‌بلند دیگر همچون لندکروز، یکی از مزیت‌های آن برای اجاره کننده ‌های این خودرو است. اغلب اجاره‌کنندگان این خودرو آنرا به عنوان خودروی مناسب سفرهای شهری و بین شهری انتخاب و یک انتخاب ویژه برای اجاره ماشین عروس است.

حال که با خودروهای محبوب و پرطرفدار جهت اجاره خودرو آشنا شدیم در ادامه، به مواردی خواهیم پرداخت تا با مطالعه آن بتوانید خودروی مورد نظر را از یک مجموعه یا شرکت اجاره خودروی مناسب اجاره نمایید.

از کجا یک خودرو اجاره کنم؟

اگر شما با مطالعه موارد بالا، خودروی مناسب نیازهای خود را انتخاب کردید در ادامه با مسئله انتخاب شرکتی مناسب جهت اجاره خودرو روبرو خواهید شد. برای این منظور توجه به مواردی که در ادامه به آن می‌پردازیم، می‌تواند کمک شایانی به شما در امر اجاره نماید.

شرکت اجاره خودرو باید مجوز رسمی داشته باشد

پیش از اجاره خودرو، حتما دقت نمایید که شرکت انتخابی شما دارای مجوز رسمی باشد. اغلب دیده شده بسیاری از شرکت‌هایی که اقدام به اجاره خودرو می‌نمایند، فعالیت ثبتی آنها در حوزه دیگری است یا شاید جواز کسب در این حوزه را نداشته باشند. از این رو پیشنهاد می‌شود که پیش از اجاره یک خودرو از یک شرکت، حتما هویت آن شرکت را استعلام نمایید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است دچار خسارات جبران ناپذیری شوید. یکی از شرکت‌های اجاره خودرویی که در این زمینه سال‌های زیادی است فعالیت می‌کند، شرکت اجاره خودرو زرین گشت می‌باشد، که شما با مراجعه به وب سایت آنها می‌توانید خودروهای مختلف را مقایسه و انتخاب و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت و اجاره نمایید.

لازم به ذکر است که اجاره خودرو از اشخاص حقیقی نیز جایز نیست، چون اجاره خودرو یک صنعت تخصصی است که نیاز به پشتیبانی‌های خاصی دارد که اشخاص حقیقی قطعاً از آنها بی بهره‌اند. به طور مثال یک شخص حقیقی تنها یک خودرو را به شما اجاره می‌دهد و در صورت وقوع حادثه یا خرابی خودرو، شاید خودروی دیگری را برای جایگزینی نداشته باشد این در حالی است که اغلب شرکت‌های اجاره خودرو دارای چندین خودرو می‌باشند که در صورت بروز اتفاقی برای تسهیل روند سفرهای اجاره‌گیرنده خودرو، یک خودروی دیگر را جایگزین می‌کنند تا خللی در روند سفرهای اجاره‌گیرنده وارد نشود. از سوی دیگر به دلیل هویت حقوقی شرکت‎‌های اجاره خودرو و نظارت‌های صورت گرفته بر روی آنها احتمال تخلفات بسیار کم است و نحوه اجاره یک خودرو از طریق آنها بسیار ساده‌تر از اشخاص حقیقی است، چرا که شما می‌توانید با عقد یک قرارداد با شرکت اقدام به اجاره خودرو نمایید ولی با اشخاص حقیقی حتما باید قرداد محضری ببنید که خود هزینه‌ها و ریسک‌های بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

بهتر است شرکت اجاره خودرو، خود مالک اصلی خودرو باشد

بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو با حجم سرمایه پایین و تنوع خودرویی کم، صرفاً به عنوان یک واسطه‌گر به ارائه خدمات اجاره خودرو میان مالک اصلی خودرو و اجاره‌گیرنده نقش ایفا می‌کنند. از این رو اغلب دیده شده که در صورت بروز حادثه پیش‌بینی نشده‌ای، مالک اصلی خودرو با اجاره‌گیرنده دچار اختلافاتی می‌شوند و شرکت متناسب با قرارداد عقد شده وظیفه‌ای در قبال آن به عهده نمی‌گیرد و این مالک و اجاره‎‌گیرنده هستند که باید برای احقاق حقشان اقدام نمایند.

با توجه به این موارد، شرکت‌های مالک اصلی خودرو به مراتب مطمئن‌تر و متعهدتر از شرکت‌هایی هستند که تنها نقش واسطه‌گر را ایفا می‌کنند.

حتماً خدمات پس از اجاره، شرکت اجاره خودرو را بررسی نمایید

یکی از مواردی که باید پیش از اجاره خودرو از یک شرکت اجاره خودرو در نظر گرفت، بررسی خدمات پس از اجاره، شرکت اجاره خودرو است. این شرایط در شرکت‌های مختلف می‌تواند متمایز باشد و این تفاوت می‌تواند یکی از عوامل موثر در انتخاب آن شرکت توسط اجاره‌کننده خودرو به حساب بیاید. از این رو حتما پیش از اجاره یک خودرو بررسی نمایید که آن شرکت در شرایط وقوع حادثه یا بروز اتفاقات پیش‌بینی نشده چه تدابیری را اندیشیده است. همچنین بررسی نمایید که آیا شرکت هزینه‌های کالاهای مصرفی همچون تعویض روغن خودرو را به عهده گرفته است یا نه!

حتماً پیش دریافت خودرو اجاره شده از نظر فنی و ظاهری بررسی و کارشناسی شود

برخی از افراد حقیقی و حقوقی با هدف سودجویی سعی در ارائه خودروهایی با نقض های ظاهری یا فنی می‌کنند. از این رو در صورت عدم توجه اجاره‌گیرنده به این موضوع، آن شرکت در زمان عودت خودرو ادعای خسارت می‌کند. از این رو یک شرکت اجاره خودروی معتبر و با سابقه همچون شرکت اجاره خودرو زرین گشت می‌تواند این دغدغه را برای اجاره گیرنده با اجازه فیلمبرداری در حضور مشتری و اجازه دادن به مشتری برای فیلمبرداری در حضور نماینده شرکت فراهم نماید. از طرف دیگر ممکن است اجاره‌گیرنده، ابهامی در صحت گفته‌های نماینده شرکت داشته باشد از این رو مجموعه اجاره خودرو زرین گشت، این حق را برای اجاره گیرنده قائل می‌شود که تا حداکثر 24 ساعت پس از اجاره خودرو، اجاره گیرنده بتواند برای کارشناسی خودرو اقدام و در صورت وجود مغایرتی در آن مجموعه را مطلع نماید.

در این مقاله ما سعی داشتیم تا اطلاعات مفیدی را برای انتخاب صحیح خودرو و انتخاب شرکت اجاره دهنده خودرو به شما ارائه نماییم، در ادامه به معرفی خودروها متناسب با نوع کاربری آنها خواهیم پرداخت.

اجاره ماشین عروس

اجاره ماشین برای عروسی

اگر قصد اجاره یک خودرو برای مراسم عروسی را دارید، می‌توانید از لیست اجاره خودروهای مناسب عروسی زیر که براساس میزان محبوبیت انتخاب شده است یکی را برگزینید.

  1. اجاره بنز S500
  2. اجاره بی ام و 720
  3. اجاره بنز E250
  4. اجاره پورشه پانامرا
  5. اجاره پورشه باکستر
  6. اجاره پورشه ماکان
  7. اجاره پورشه کاین
  8. اجاره بنز C200
  9. اجاره انواع مازراتی
  10. اجاره بی ام و 528
  11. اجاره اپتیما
  12. اجاره اسپورتیج
  13. اجاره سانتافه
  14. اجاره بی ام و x6
  15. بی ام و 630 کروک
  16. بی ام و 330 کروک
  17. بی ام و i8
  18. بی ام و z4

اجاره سوناتا

اجاره ماشین برای مسافرت‌های شهری

اگر قصد اجاره ماشین برای سفرهای روزمره شهری را دارید، می‌توانید از لیست اجاره خودروهای مناسب سفرهای شهری زیر که براساس میزان محبوبیت انتخاب شده است یکی را برگزینید.

  1. بنز c200
  2. بی ام و 528
  3. اپتیما
  4. سوناتا
  5. اسپورتیج
  6. سانتافه
  7. سراتو
  8. مزدا 3
  9. دنا پلاس
  10. پژو 207

اجاره بنز E250

اجاره ماشین برای مسافرت‌های بین شهری

اگر قصد اجاره ماشین برای سفرهای بین شهری را دارید، می‌توانید از لیست اجاره خودروهای مناسب سفرهای بین شهری زیر که براساس میزان محبوبیت انتخاب شده است نسبت به سلیقه و نیازتان یکی را برگزینید.

  1. بنز c200
  2. بنز S500
  3. بی ام و 528
  4. بی ام و سری 7
  5. لندکروز
  6. اپتیما
  7. بنز e250
  8. بی ام و x6
  9. پورشه ماکان
  10. پورشه کاین
  11. پورشه پانامرا
  12. سوناتا
  13. سانتافه
  14. اسپورتیج
  15. سراتو
  16. دنا پلاس

اجاره ماشین برای تشریفات و مراسم رسمی

اگر قصد اجاره ماشین برای تشریفات و مراسم رسمی اداری یا سازمانی را دارید، می‌توانید از لیست اجاره خودروهای مناسب تشریفات و مراسم رسمی زیر که براساس میزان محبوبیت انتخاب شده است نسبت به سلیقه و نیازتان یکی را برگزینید.

  1. بنز S500
  2. بی ام و 730
  3. تویوتا لندکروز
  4. بنز e250
  5. بی ام و 528
  6. اپتیما
  7. سوناتا
  8. سانتافه
  9. اسپورتیج
  10. بی ام و سری 3 و 6

امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید تا خودرو و شرکت مناسب جهت اجاره خودرو را انتخاب نمایید. اگر شما هم تجربه‌ اجاره خودرو داشتید یا سوالی در این زمینه داشتید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.