سعید عقلی، مدیر راهبری شبکه گاز کشور (دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران) با ارائه آماری از میزان گازرسانی به صنایع عمده گفت: میزان گازرسانی به صنایع عمده از ابتدای سال تا کنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند صعودی داشته است.

وی در رابطه با میزان گازرسانی به صنایع از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، گفت: در این مدت میزان گاز تحویلی به صنایع عمده به تفکیک در بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان  نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 11 درصد، 10.5 درصد و 17 درصد افزایش یافته است.

عقلی با اشاره به این‌که مطابق آخرین آمارها، گازرسانی به صنایع عمده در فصل پائیز امسال هم روند صعودی داشته، گفت:  در پائیز امسال نسبت به سال گذشته میزان گازرسانی به صنایع فولادی به طور متوسط 9 درصد،  بخش پتروشیمی 19 درصد و بخش سیمان 14 درصد افزایش داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که نگاه شرکت ملی گاز ایران کمک به رشد تولید و خدمت‌رسانی است، گفت: شرکت ملی گاز ایران از ابتدای سال جاری تا کنون در اکثر ایام سال فراتر از سقف تعهد و برنامه مصوب به صنایع عمده و جزء گاز تحویل داده است و همانطور که عنوان شد روند گازرسانی به این بخش‌ها در فصل پائیز که بخشی از دوره سرد سال است نیز افزایش داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: مطابق برنامه، شرکت ملی گاز ایران موظف به تامین گاز صنایع برای 8 ماه از سال است و در دوره سرد سال صنایع باید آمادگی لازم برای استفاده از سوخت جایگزین را داشته باشند چرا که اولویت شرکت ملی گاز ایران در دوره سرد سال حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی است؛ با این حال، با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف از تولید تا انتقال و گازهای استانی، گازرسانی به صنایع عمده در این ایام نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل روند صعودی داشته و طبیعتاً با مدیریت بهینه مصرف در تمام بخش‌ها، روند صعودی گازرسانی تداوم خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود؛ علاوه بر صنایع، آمار گازرسانی به نیروگاه‌ها به عنوان تامین کننده برق کشور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع نیز  افزایشی بوده است. موضوعی که سبب شد تا علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی، فرصت مطلوبی برای ذخیره سازی سوخت دوم برای نیروگاه‌ها فراهم کند. براین اساس،  طی 6 ماه ابتدایی سال میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته و این عدد در بازه زمانی 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.