قبل از هر چیز باید گفت صدور ویزای کویت با حساسیت و سخت‌گیری‌های زیادی همراه است و با دانستن این موضوع، گردشگران بهتر است بیشتر دقت کنند تا ویزای آنان ریجکت نشود. نکته‌ حائز اهمیت دیگر این است که بدانید اگر درکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس زندگی می‌کنید کشورهایی مثل بحرین، عمان، قطر و سایر این کشورها، شما برای اخذ ویزای کویت می‌توانید به‌صورت آنلاین از ویزای توریستی الکترو‌نیکی استفاده کنید. پس همین حالا برای تهیه بلیط کویت اقدام نمایید.

کشورهای GCC

درصورتی‌که در کشورهای امارات متحده‌ی عربی، عمان، عربستان سعودی، قطر و بحرین زندگی می‌کنید و دارای مجوز GCC هستید اخذ ویزا برای شما آسان‌تر است. البته شرط دیگر هم این است که از اعتبار مجوز شما 6 ماه باقی مانده باشد. دلیل این امکان عضویت این کشورها در شورای همکاری خلیج فارس است. بنابراین داشتن این مجوز برای اخذ ویزای شما به عنوان ایرانی، یک امتیاز موثر به حساب می‌آید. اگر در این کشورها اقامت نداشته باشید هم صدور ویزا غیرممکن نیست اما ممکن است کمی سخت‌تر انجام شود. پس قبل از تهیه بلیط کویت توجه داشته باشید که تمام مدارک لازم را آماده کرده باشید.

اخذ ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری کویت

توجه به این نکته ضروری است که اگر در ایران زندگی می‌کنید و یا قرار است بیشتر از 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشید، باید برای درخواست ویزا به صورت حضوری و سفارت یا کنسولگری کویت اقدام نمایید. متاسفانه ایرانیان نمی‌توانند از مزیت eVisa استفاده کنند. این ویزا برای اشخاصی است که اهداف اقامتی کوتاه مدت غیر کاری داشته و نیز در یکی از کشورهای واجد شرایط این نوع از ویزا زندگی می‌کنند. برای اخذ ویزا می‌توانید بلیط کویت را از سایت فلای تودی تهیه کنید.

ایرانیان و ویزای بدو ورود کویت

از دیگر محدودیت‌هایی که به عنوان یک گردشگر ایرانی در هنگام سفر به کویت باید بدانید تا برای گرفتن ویزا و مسافرت‌تان به مشکل نخورید، دانستن این موضوع است که اگر متولد ایران هستید، قادر نخواهید بود از ویزای بدو ورود استفاده کنید. ایرانیانی که شناسنامه آنان متعلق به یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بوده و در آن کشور متولد شده و زندگی می‌کنند، می‌توانند از این ویزا برخوردار شوند. کشورهای مورد نظر در عنوان کشورهای GCC همین مطلب در بالا ذکر گردید.

اعتبار ویزا‌‌ی گردشگران

بسته به هدف هر شخص از سفر به این کشور مدت اعتبار ویزا و تعداد ورود و خروج های مجاز فرد در کویت متفاوت خواهد بود. با توجه به این‌که به عنوان یک ایرانی برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارید، دانستن این نکات کمک می‌کند ضریب خطای درخواست ویزای خویش را پایین آورده و از ریجکت‌شدن درخواست‌تان جلوگیری نمایید. با توجه به نزدیک‌بودن جغرافیایی دو کشور و درآمد بالای کار در کویت طبیعتا افراد زیادی تمایل به مهاجرت و اقامت کاری در این کشور دارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کویت

مدارک مورد نیاز ارتباط مستقیمی دارد با این‌که هدف شما از سفر به این کشور چه باشد و همچنین همان‌طور که ذکر گردید بر مبنای محل تولد و زندگی اشخاص با شرایط متفاوت تغییر خواهد کرد. اما به طور کلی مدارک از این قرار است:

  • فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت با زمینه‌ی سفید
  • پاسپورت با اعتباری حد‌اقل 6 ماهه از لحظه‌ی ورود شما به کویت به‌علاوه داشتن حد‌اقل دوصفحه‌ی خالی
  • بلیط کویت رفت و برگشت
  • مدرکی برای نشان‌دادن محل اقامت در کویت
  • مدارک مالی مربوط به تمکن مالی

و اما مدارکی برای افراد با شرایط متفاوت از این قرار است:

اگر ایرانی و شهروند یکی از کشورهای واجد شرایط اخذ ویزای الکترونیکی کویت می‌باهستید، باید به پورتال خود، اسکن صفحه‌ی اول پاسپورت خود را نیز ارسال کنید. اگر ساکن منطقه‌ی شورای همکاری خلیج فارس هستید نیز باید اسکن کارت اقامت خود را ضمیمه کنید. ویزای بدو ورود نیاز به اثبات واکسن تب زرد دارد. برای ویزای دیدار خانواده باید دعوت‌نامه‌ی خویشاوند یا دوست خود را ارائه کنید. اگر برای ویزای تجاری اقدام می‌کنید، ضروری است که دعوت‌نامه‌ای از شریک تجاری خود داشته باشید.

ایرانیان و ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت کویت مشمول کسانی می‌شود که قرار است بیش‌از 24 ساعت در خاک این کشور بمانند. این ویزا ممکن است با اعتبار تا 7 روز نیز صادر شود. ایرانیان از این امکان نیز متاسفانه برخوردار نیستند. دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است.

هزینه و زمان دریافت ویزا

با توجه به بلیط کویت که تهیه کرده‌اید و زمانی که می‌خواهید ویزای کویت را دریافت کنید، می‌توانید درخواست‌های متفاوتی دهید. زمان پردازش استاندارد معمولا 6 روز است و هزینه آن حدود 88 دلار آمریکا است. اگر عجله داشته باشید، می‌توانید گزینه پردازش سریع با مبلغ 159 دلار آمریکا که سه روز طول می‌کشد و یا گزینه پردازش فوق‌سریع که دو روز طول خواهد کشید را با 240 دلار آمریکا انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که به طور معمول صدور ویزای کویت 10 روز کاری زمان می‌برد. پس‌از دریافت این ویزا می‌توانید حداکثر سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید. البته در این سه ماه شما فقط یک بار می‌توانید به این کشور وارد شوید.

سفری راحت و بی‌دغدغه با خدمات فلای تودی

اگر می‌خواهید بین تمام گزینه‌های موجود بگردید و بهترین و مناسب‌ترین بلیط کویت را برای خودتان تهیه کنید، به سایت فلای تودی مراجعه و با چند کلیک ساده خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای گرفتن ویزای کویت شما نیاز دارید که محل اقامت خود را مشخص کرده و برای رزرو بهترین هتل های کویت ، به سایت فلای تودی مراجعه و از بین گزینه‌های مختلف هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.